www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

Η προσπάθειες της Triumph στην λίμνη Bonneville είναι θρυλικές και σ'αυτό το άρθρο εκτός του ότι θα κάνουμε μία βουτιά στην ιστορία θα δούμε και την νέα προσπάθειά της να καταρρίψει το υφιστάμενο ρεκόρ των ...605.697 χλμ/ώρα...

 

 

 

Αλλά ας αρχίσουμε ανάποδα και να δούμε το Castrol Rocket, το όχημα που θα προσπαθήσει να ξαναφέρει στην Triumph το απόλυτο αυτό ρεκόρ ταχύτητας. Η κατηγορία του είναι η Division C (stremlined moto) και το monocoque πλαίσιό της από carbon/kevlar έχει διαστάσεις ...777 εκατοστά μήκος (!) ενώ το ύψος είναι μόλις 61 εκατοστά και 91.5cm είναι το μέγιστο πλάτος. Το αεροδυναμικό και υπερελαφρό πλαίσιο κινούν δύο κινητήρες Triumph Rocket γαργαλημένοι κατάλληλα από την Karpenter racing. Tα συνολικά κυβικά είναι 2.970 (1.485cc από κάθε κινητήρα) και θα χρησιμοποιηθούν υπερσυμπιεστές Garret GT2876R εφοδιασμένοι με υγρόψυξη. Η ιπποδύναμη κάπως έτσι εκτοξεύτηκε πάνω από τους 1000hp στις 9000 στροφές με ροπή πάνω από 500 ft/lbs!

Το χεράκι της έβαλε στις αναρτήσεις η Ohlins με το TTX36 πιρούνι της, η Good Year με τα Land Speed special ελαστικά της, η Castrol με το 10W40 full synthetic λιπαντικό της ενώ τα φρένα που θα σταματήσουν την κατασκευή είναι carbon και τα αλεξίπτωτα που θα τα βοηθήσουν θα είναι δύο, ένα μικρό για να επιβραδυνθεί από τις υψηλές ταχύτητες κι ένα μεγαλύτερο για τις ...μικρότερες (τρόπος του λέγειν).

Τρεις άνθρωποι αποφάσισαν να επαναφέρουν το όνομα της Triumph ξανά στην κορυφή της απόλυτα ταχύτερης μοτοσυκλέτας στον πλανήτη, οι Matt Markstaller, Bob Carpenter και Jason DiSalvo. Ο Matt ανέλαβε την αεροδυναμική, ο Bob την ιπποδύναμη και ο Jason θα αναλάβει να την οδηγήσει πάνω στην αλατισμένη επίπεδη επιφάνεια της Bonneville στην Δυτική Utah που με τα 40 τετραγωνικά χιλιόμετρα της επιφάνειάς της διαθέτει τις κατάλληλες αποστάσεις για να επιταχύνει και να επιβραδύνει το αγγλικό θηρίο.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΑΧΥΤΕΡΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Η Triumph κράτησε τον τίτλο της ταχύτερης μοτοσυκλέτας του κόσμου από το 1955 έως το 1970 με μία εξαίρεση 33 ημερών. Οι κάτοχοι ήταν τα Devil’s Arrow, Texas Cee-gar και Gyronaut X1, όλα με κινητήρες Triumph, το τελευταίο είχε καταφέρει να πετύχει 245.60 mph (395.28 km/h). Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή...

Μέχρι το 1951 το ρεκόρ κατείχε το BMW Gran Prix Streamliner  του 1937 με τα μόλις 493cc αλλά με τους εντυπωσιακούς -για την εποχή- 108 ίππους της που την εκτόξευσαν στα 278.41 χλμ/ώρα.

devils arrowΤο 1955 το Devil's Arrow ανέβασε το νούμερο στα 311.762 χλμ/ώρα και το κράτησε για 15 ολόκληρα χρόνια! O δικύλινδρος κινητήρας του Thunderbird 650 έκαιγε μεθανόλη και το μήκους σχεδόν 5 μέτρων "Βέλος του Διαβόλου" έχασε το επόμενο καλοκαίρι το ρεκόρ από τον Γερμανό Wilhelm Herz και την NSU που μετρήθηκε στα 340 χλμ/ώρα. Είχε έρθει η ώρα για την Cee-Gar, το επόμενο δημιούργημα των Τεξανών που είχαν ετοιμάσει και την Devil's Arrow. Mε 60% νιτρο σαν καύσιμο πέτυχε 345 χλμ/ώρα και κράτησε το ρεκόρ μέχρι το 1962 όταν εμφανίστηκε ο μηχανικός αεροσκαφών Joe Dudek με άλλο ένα Triumph Streamliner που είχε εμπνευστεί από το μαχητικό X-15 της εποχής. Tα 361.4 χλμ/ώρα που πέτυχε άντεξαν μέχρι το 1992 αλλά όχι και το όχημα που καταστράφηκε σε μία πυρκαγιάτο 1974...

gyronaut X-1 1966Το Gyronaut X-1 του 1965 χρησιμοποιούσε δύο κινητήρες TR6 που απέδιδαν 70hp ο καθένας στις 8200 αλλά η τεχνολογία είχε αλλού να δείξει εντυπωσιακές καινοτομίες. Χωροδικτύωμα χρωμόλης, fiberglass κοστούμι και με την δεύτερη μόλις προσπάθειά του πέτυχε 395 χλμ/ώρα και κράτησε το ρεκόρ μέχρι το 1970. Φέτος ένα αναπαλαιωμένο Gyronaut ξαναεμφανίστηκε στην Bonneville!

Kαι πάμε στους σύγχρονους κάτοχους του ρεκόρ: Το 2008 το Bub Seven Streamliner πέτυχε 564.693 χλμ/ώρα με ένα τρίλιτρο υπερσυμπιεσμένο V4 μοτέρ με 500hp και kevlar κοστούμι μηκους 640 εκατοστών εμπνευσμένο από το σώμα του σολωμού που ανεβαίνει στο καταρράκτη (!?)

To 2010 το ρεκόρ εκτινάχθηκε στα 606 χλμ/ώρα (ρεκό που δεν έχει καταρριφθεί ακόμη) από το 6άμετρο Ack Attack, ιδιοκτησίας Mike Akatiff και οδηγό τον Rocky Robinson ο οποίος χειρίστηκε τους 900hp από τους δύο βαριά τροποποιημένους κινητήρες από Suzuki Hayabusa.

 

Ackattack

Thursday the 26th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.