www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

To τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (με έδρα τη Κοζάνη) σύστησε τον Οκτώβριο του 2014 την ομάδα Tyφοοn (Typhoon) MotoRacing UoWM η οποία τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις γραμμές έχει ολοκληρώσει τον σχεδιασμό και βρίσκεται στο στάδιο της κατασκευής πρωτότυπης μοτοσυκλέτας κατηγορίας Moto 3! Κατάληξη η πίστα Aragon στην Ισπανία όπου τον επόμενο Σεπτέμβριο θα έρθει αντιμέτωπη με άλλες ανταγωνίστριες μοτοσυκλέτες προερχόμενες από ανάλογες προσπάθειες απ'όλο τον κόσμο. Η συνέντευξη που ακολουθεί θα σας λύσει όλες τις απορίες.

 

 

 

MOTOX-treme: Θα θέλαμε να γνωρίζαμε πώς έγινε και "μπλεχτήκατε" σε τόσο βαθιά νερά! Γιατί η κατασκευή από το μηδέν μία αγωνιστικής μοτοσυκλέτας και μάλιστα της κατηγορίας moto 3 δεν είναι αυτό που θα χαρακτηρίζαμε ...ευκολάκι, έτσι δεν είναι?

Απάντηση: Κουτσάκης Γιώργος, Αρχηγός ομάδας

Πρόκειται για την μοναδική φοιτητική πρωτοβουλία τέτοιας εμβέλειας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.  Όλα ξεκίνησαν το φθινόπωρο του 2014. Παρόλο τις οικονομικές δυσκολίες που ξέραμε πως θα σταθούν εμπόδιο, λάβαμε μέλος στο Διεθνή Διαγωνισμό MotoStudent.
Απέχουν 26 βδομάδες μέχρι να μπούμε για πρώτη φορά σαν Ελλάδα σε πίστα MotoGP και να δούμε στην πράξη όλα αυτά που διδασκόμαστε τόσα χρόνια σε θεωρητικό επίπεδο.

Από πάνω αριστερά προς τα δεξιά :  Δημήτριος Γιαγκόπουλος, Γεώργιος Κουτσάκης , Κώστας Δημητριαδής , Γεώργιος Γαζιώτης , Στέφανος Πρωτόγερος , Χρήστος Ξεφτέρης και Ανδρέας Τζιατζιάς.
Από κάτω αριστερά προς τα δεξιά :Γιάννης Γκαβανάσιος , Κυριάκος Μπράχος , Αθανασία Καραμουσαλίδου- Νιάνιουρα , Δημήτρης Βιτλάρης

 

MOTOX-treme: Η πετυχημένη συνεργασία  πολλών ανθρώπων δεν είναι ακριβώς το δυνατό σημείο των Ελλήνων αλλά για τέτοια πολύπλοκα project όπως αυτό που αναλάβατε είναι απαραίτητη συνθήκη για να υλοποιηθεί. Aλήθεια, πώς το ...παλεύετε μέχρι τώρα:

Απάντηση: Βιτλάρης Δημήτρης, Σχεδιαστής Αεροδυναμικής
Για να γίνει η ομάδα λειτουργική και να μπορέσουμε να παράξουμε έργο όσο το δυνατόν καλύτερα, χωριστήκαμε σε ομάδες με συγκεκριμένες αρμοδιότητες, οι οποίες αποτελούνται από τέσσερα και πέντε άτομα. Κάθε ομάδα έχει έναν υπεύθυνο που βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία με τους υπόλοιπους υπευθύνους για την διεκπεραίωση των προβλημάτων και την ενημέρωση για την πρόοδο της ομάδας. Επιπλέον, συχνές συναντήσεις όλων των μελών είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία της ομάδας. Παρ’ όλα αυτά δυσκολίες υπάρχουν πάντα αλλά όταν υπάρχει θέληση και ισχυρό κίνητρο τ’ αντιμετωπίζουμε όλα σαν ομάδα.

MOTOX-treme: Ο διαγωνισμός θα γίνει στην πίστα της Aragon τον Οκτώβριο. Σε αυτές τις είκοσι τόσες εβδομάδες τι θα πρέπει να κάνετε, δηλαδή σε ποιό σημείο βρισκόσαστε αυτή τη στιγμή?


Απάντηση: Τζιατζιάς Ανδρέας, Υπεύθυνος Κινητήρα
Αναμένουμε την κατασκευή του αλουμινένιου πλαισίου και, παράλληλα, ξεκίνησαμε τη συναρμολόγηση της μοτοσυκλέτας πάνω στον 3D εκτυπωμένο σκελετό , ώστε να εξοικονομήσουμε χρόνο. Πρέπει να συγκεντρώσουμε όλα τα απαραίτητα περιφερειακά εξαρτήματα της μηχανής στο άμεσο κοντινό μέλλον και όταν είναι έτοιμο το σασί να υπάρχουν όλα όσα χρειαζόμαστε. Η ομάδα δουλεύει πυρετωδώς για να είναι έτοιμο το πρωτότυπο μέσα στο καλοκαίρι και να προχωρήσουμε στις δοκιμές, μαζί με τον οδηγό, όπου θα γίνουν οι τελικές ρυθμίσεις και τροποποιήσεις της μοτοσυκλέτας.

Η μοτοσυκλέτα με το πλαίσιο από πλαστικό κατασκευασμένο σε 3D printer. To πάζλ παίρνει μορφή...


MOTOX-treme: Σε μία αγωνιστική μοτοσυκλέτα το πλαίσιο και η γεωμετρία του είναι η βάση για να "κτιστούν" οι υπόλοιποι παράμετροι, αναρτήσεις, θέση οδήγησης, αεροδυναμική, κέντρο βάρους κλπ. Πώς ξεκινήσατε να σχεδιάζετε το πλαίσιο και πώς φτάσατε στο σημείο που βλέπουμε τώρα:

Απάντηση: Πρωτόγερος Στέφανος, Υπεύθυνος Πλαισίου
Ξεκινήσαμε αρχικά ορίζοντας το μεταξόνιο στα 1,25 μέτρα το οποίο άλλαξε στη συνέχεια σε 1,3 καθώς και τη γωνία κάστερ η οποία απο 22 πλέον βρίσκεται στις 23 μοίρες. Η όλη γεωμετρία άρχισε με την μελέτη του κέντρου βάρους της μηχανής. Στην συνέχεια είδαμε την σχέση του ολικού κέντρου βάρους ως προς τον αναβάτη (και αφου ορίσαμε την θέση του κινητήρα,ο οποίος αποτελεί το 37% του βάρους της μοτοσικλέτας) είδαμε το που θα ήταν η σωστη θέση του οδηγού ώστε η μηχανή σε συνθήκες οδήγησης να χαρακτηρίζεται κεντρόβαρη παραμένοντας ωστόσο εργονομική. Επειδή το αλουμίνιο ωστόσο δεν σου δίνει μεγάλα περιθώρια στο σχεδιασμό, οδηγώντας σε μία παραδοσιακή γεωμετρία η οποία όπως καταλαβαίνετε είναι το γνωστό στους έμπειρους Delta-box. Με μικρές αλλαγές ειναι αλήθεια πως μπορεί κάποιος να παρατηρήσει αξιοσημείωτες αλλαγές στη συμπεριφορά της μηχανής. Στοιχεία της μηχανής όπως το normal trail, back trail, trim κλπ είναι στοιχεία που μετρούσαμε κάθε φορά που γινόντουσαν αλλαγές στο πλαίσιο ή το ψαλίδι, βοηθώντας μας με αυτο το τροπο να κατευθύνουμε το σχέδιο μας προς τη συμπεριφορά που εμείς επιθυμούμε. Αποφύγαμε την χρήση μοχλικού λόγω επιπλέον κόστους και βάρους ενώ στο πιρούνι θα δείτε τις upside-down Οhlins FGRT 210, οι οποίες πλέον ειναι ρυθμισμένες (αλλάζοντας τα ελατήρια και τα μανιτάρια) για να ανταποκρίνονται στο βάρος της μηχανής και του οδηγού. Αν θα μπορούσαμε να κάνουμε μια πρόβλεψη για τον χαρακτήρα της μηχανής, θα μπορούσαμε να πούμε πως πρόκειται για ενα κοντό, δεκτό σε απότομη στροφή δίκυκλο χωρίς ωστόσο να είναι ιδιαίτερα νευρικό σε ένα άνοιγμα καθώς το χαμηλό κέντρο βάρους σε συνδυασμό με την γωνία του ψαλιδιού, η οποία ξεχωριστά επιτρέπει μια ομαλή αύξηση στο μεταξόνιο σου, δίνοντας με αυτο τον τρόπο την αίσθηση στον οδηγό πως η μηχανή ειναι μακρύτερη, εξαλείφοντας παράλληλα το φαινόμενο του weave.

MOTOX-treme: Δεν γνωρίζουμε πολλούς ανθρώπους που έχουν την τεχνογνωσία κατασκευής μίας τέτοιας μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα, αν και στο παρελθόν λαμπρά μυαλά έχουν κάνει τις προσπάθειές τους αλλά χωρίς τη απαραίτητη στήριξη δεν πέτυχαν κάτι σημαντικό, όπως π.χ. να μπει στη παραγωγή το πρωτότυπο που παρουσίασαν. Είναι κάτι τέτοιο στους στόχους σας ή είναι νωρίς να μιλάμε για κάτι τέτοιο?

Απάντηση: Ξεφτέρης Χρήστος, Υπεύθυνος Marketing
Ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι του διαγωνισμού μας, είναι η δημιουργία μιας εικονικής επιχείρησης, σκοπός της οποίας είναι η παραγωγή και κυκλοφορία στην αγορά, της μηχανής. Στο κομμάτι αυτό περιλαμβάνεται όλη η μελέτη που κρύβεται πίσω από την ίδρυση και λειτουργία μιας τέτοιας επιχείρησης. Όπως λοιπόν καταλαβαίνεις, η ομάδα μας έχει ήδη αρχίσει να δουλεύει και αυτό το σενάριο. Μια τέτοια όμως φοιτητική πρωτοβουλία χρειάζεται βοήθεια και υποστήριξη. Προσπαθούμε καθημερινά και αδιάκοπα για να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Απλώς για να τα καταφέρουμε χρειαζόμαστε και την στήριξη όλων των υπόλοιπων ανθρώπων. Για να συνεχίσουμε κάθε μέρα να δουλεύουμε όλο και πιο σκληρά. Και κυρίως, για να δούμε το όνειρο μας να αγωνίζεται στην πίστα της Ισπανίας!


MOTOX-treme: Ενα σημαντικό μέρος της εξέλιξης των αγωνιστικών μοτοσυκλετών γίνεται σε πίστα. Πόσο γρήγορα περιμένετε να φτάσετε στο σημείο να δούμε τη μοτοσυκλέτα στο πραγματικό σας περιβάλλον ώστε να δούμε τις πραγματικές της δυνατότητες ώστε να υπάρξει βάση για εξέλιξη? Επίσης, τι σκέφτεστε να κάνετε με το θέμα του αναβάτη που θα έχει την εμπειρία ώστε να δώσει τις κατάλληλες πληροφορίες?

Απάντηση: Γαζιώτης Γιώργος Χρήστος, Υπεύθυνος Ηλεκτρικών/Φρένων
Ευελπιστούμε να είναι έτοιμη και ολοκληρωμένη ως τις αρχές του καλοκαιριού.  Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχει χρονικό περιθώριο για περαιτέρω βελτιώσεις της μηχανής καθώς και διόρθωση τυχόν λαθών σε αυτήν, ώστε να είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε το τελικό μας μοντέλο, ικανό για τον επικείμενο ανταγωνισμό.  Χάρη στη βοήθεια του Hayabusa Club Θεσσαλονίκης και πιο συγκεκριμένα του κ. Αλέξανδρου Κοτσιώνη ήρθαμε σε επαφή με τον πρώην πανελλήνιο πρωταθλητή κ. Αντώνη Λαγκίδη ο οποίος έχει και θα συνεχίσει να προσφέρει τις γνώσεις του στον αγωνιστικό τομέα του διαγωνισμού.

MOTOX-treme: Χωρίς υποστήριξη δεν θα μπορούσε να προχωρήσει ένα τέτοιο εγχείρημα. Θέλετε να αναφέρετε τους χορηγούς που βοήθησαν μέχρι τώρα?

Απάντηση: Δημητριάδης Κωνσταντίνος, Σχεδιαστής Αεροδυναμικής
 Μέχρι τώρα έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με πολλές δυσκολίες όσον αφορά τα οικονομικά δεδομένα της ομάδας. Αρωγοί σε αυτήν μας την προσπάθεια υπήρξαν το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, η BETA CAE SYSTEMS, η Εγνατία Οδός Α.Ε και η DTECH. Στην πορεία βέβαια βρέθηκαν και άνθρωποι που μας ενίσχυσαν με τις τεχνικές τους γνώσεις στον τομέα. Θα θέλαμε να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ένωση Ελλάδος (Α.ΜΟΤΟ.Ε) και στο κατάστημα eXTra Products του κ. Τασούλη για όλη την στήριξη και την βοήθεια που μας πρόσφερε στα τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας. Τέλος αξίζει να μνημονευτεί και η απεριόριστη και χωρίς ανταλλάγματα στήριξη που μας έδωσε και το Hayabusa Club Θεσσαλονίκης και πιο συγκεκριμένα του Προέδρου κ. Αλέξανδρου Κοτσιώνη. Επίσης θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε πολύ το Δήμο Κοζάνης για το χώρο που μας παραχώρησε στην κεντρική πλατεία της Κοζάνης και βεβαίως την Red Bull για την πολύτιμη στήριξή της δροσίζοντας μας με τα γνωστά σε όλους Energy drinks της.


ΜΟΤΟ Χ-treme: Είμαστε 110% ενθουσιασμένοι με το project σας και θα κρατάμε ενήμερους τους αναγνώστες/επισκέπτες μας καθώς θα το παρακολουθούμε καθώς θα το εξελίσσεται. Είναι νωρίς να σας δώσουμε συγχαρητήρια αλλά το γεγονός μίας ελληνικής ομαδικής προσπάθειας με τόσο φιλόδοξη κατάληξη είναι από μόνο του σημαντικό και πρέπει να το αναδείξουμε με κάθε ευκαιρία. Ευχόμαστε καλή δύναμη και φυσικά ένα αποτέλεσμα που θα δικαιώσει τις προσπάθειες όλων σας!

 

 

Η λίστα συμμετοχών στη φετινή 9η Motostudent (κατηγορία κινητήρες εσωτερικής καύσης). Υπάρχουν δύο κατηγορίες, η άλλη είναι με ηλεκτρικούς κινητήρες,

 

Δοκιμές σκληρομέτρησης στο εργαστήριο Μη-Καταστροφικών Ελέγχων,           με στόχο την επιλογή του καταλληλότερου τύπου ανθρακονήματος για την κατασκευή του fairing.

"Ταχεία πρωτυποποίηση" εξηγεί η ομάδα, "δεν σημαίνει να κάνεις κάτι πρωτότυπο σε θέμα design. Σημαίνει ότι σχεδιάσαμε κάτι το οποίο και δημιουργήσαμε σε κλίμακα 1:1 σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα με την χρήση 3D Printer, σε σχέση με αυτό που θα χρειαζόταν για να κατασκευαστεί με τα πραγματικ'α υλικά.. Τα πλεονεκτήματα αυτού είναι πολάα καθώς μπορείς να προεπισκοπήσεις την κατασκευή σου για τυχόν λάθη και να εξοικονομήσεις χρόνο και χρήμα στο τελικό προϊόν - κατασκευή!"

Ανήμερα στις 25 Μαρτίου η ο μάδα παρουσίασε  τη δουλειά της στη κεντρική πλατεία της Κοζάνης.

 

 

Tuesday the 19th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.