www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

CB1000R 2009Πριν το 2008 μία πιπίλα κυκλοφορούσε συχνά πυκνά στους καλοθελητές, σχολιαστές , παρατηρητές και λοιπούς λήγοντες σε -τές.  Η Honda, έλεγαν, έγινε συντηρητική. Να, κοιτάξτε αυτό, δέστε εκείνο, κοίτα τ’άλλο.
Μετά, ήρθε η EICMA του ‘08. Πάρε το καινούργιο Transalp για αρχή να μπεις στο νόημα, τσέκαρε το super-duper CBR1000RR που έκανε τα δυναμόμετρα να παραμιλούν, να και "καπάκι" η CB1000R του άρθρου μας...

 

 


    Ηταν ίσως η πιο σημαντική μοτοσυκλέτα του 2008 για την εταιρία με τις περισσότερες πωλήσεις μοτοσυκλετών στον κόσμο, όχι γιατί προσδοκούσε μόνο αύξηση του εμπορικού μεριδίου της στις αγορές (κυρίως) της Ευρώπης και Ιαπωνίας αλλά και γιατί πρόκειται για ένα consept που στο τελικό αποτέλεσμα έχουν μεγάλο μέρος και οι ίδιοι οι μοτοσυκλετιστές. Και κυρίως αυτοί της γειτονιάς μας, οι Ευρωπαίοι.
    Η CB1000R είχε απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα, σε όλα τα “θέλω”, σε όλα τα “χρειάζομαι” και τα “μ’αρέσουν” αυτής της ομάδας των παθιασμένων μοτοσυκλετιστών που δημιούργησαν τα strretfighters. Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Γερμανία και φυσικά Ιταλία (όπου το σχεδιαστικό και κυριώτερο κατασκευαστικό κέντρο της Honda στην Ευρώπη) μετείχαν στη διαμόρφωση αυτής της μοτοσυκλέτας. “Ρωτώντας πας στην πόλη”, σκέφτηκε ο αξιότιμος Tetsuya Kudo, υπεύθυνος των δοκιμών τον δρόμο. Και ρώτησε πολλούς στον ενάμισυ χρόνο που πέρασε μέχρι να ολοκληρωθεί το project.
      Kαι όπως φαίνεται όλοι του είπαν αυτό: Φτιάξε μία γυμνή μοτοσυκλέτα με sport καρδιά, τρελλαμένη συμπεριφορά, ροπή από χαμηλά, να χαίρεσαι να την βλέπεις και να μην περνάει η ώρα να την ξανακαβαλήσεις.
   Και εγένετο, Honda CB1000R ‘08. Aμήν...

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ: Η ΚΑΤΑΡΑ   

Αναρωτιέστε για τον τίτλο του άρθρου μας; Εδώ είμαστε για να λύσουμε απορίες. “Ερχεται μπόρα” στην κατηγορία αυτή θέλει να πει ο αρθρογράφος που έχει μπερδέψει τα λόγια του, ξεχάσει να πληκτρολογεί και είναι μόνιμα αφηρημένος μετά την οδήγηση του νέου streetfighter της Honda. Δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς...
     Την ερωτεύτηκε βλέπετε από την πρώτη στιγμή, σ’εκείνη την EICMA στο Μιλάνο, τον Οκτώβρη του 2008. Πέρασε ανύποπτος δίπλα της και το dragon green χρώμα της (ίδιο μ’αυτό της δοκιμής) του μπήκε στο μάτι σφαλιαρίζοντάς το και τιμωρώντας τον κάτοχό του γιατί δεν του έδινε σημασία. Μα είναι δυνατόν να προσπεράσεις μία Honda CB1000R έτσι αβασάνιστα; Κι όμως. Για τιμωρία το ξωτικό σαυράκι με καταράστηκε να το έχω στο μυαλό μου συνεχώς, να στοιχειώνει τα όνειρά μου και να ανυπομονώ να το οδηγήσω.

 

     ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ: Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ


    Πρώτον. Είναι ομορφότερη από όταν την βλέπεις σε φωτογραφίες. Η CB είναι γεμάτη γωνίες και αν δεν με ξεγελά η μνήμη μου είναι η πρώτη CB με τόση γωνία στον σχεδιασμό της. Δεν θέλει να χαϊδέψει το μάτι, θέλει να το αγριέψει. Και το πετυχαίνει εύκολα και αποτελεσματικά.  Προσέξτε προβολέα. Τπ Ζ στα πλάγια νομίζεις ότι είναι λεπίδα. Το ρεζερβουάρ με τις σκληρές εσοχές του. Η ουρά. Πιο μικρή δεν μπορεί να γίνει ακόμη και η εξάτμιση είναι στον (σχεδιαστικό) κόσμο της! Και το μονόμπρατσο, αχ αυτό το Pro Arm... Φτάνει όμως. Της τά’πα όλα. Τώρα που φτιάξαμε μία σχέση ήρθε η ώρα να την πάρω. Βόλτα.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ: ΟΔΗΓΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΕ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ


    Ο κινητήρας του περσινού CBR1000RR Fireblade ‘07 επιλέχτηκε -και σωστά- για να κινήσει το αριστούργημα. Μικρότερες βαλβίδες και βύθισμα, μικρότεροι αυλοί και σώματα ψεκασμού, ηπιότερος χρονισμός εκκεντροφόρων, μειωμένη συμπίεση και διαφορετικός θάλαμος καύσης, άλλη χαρτογράφηση και η εξάτμιση που πρωτοείδαμε στο Hornet 600 ‘07 (αλλά και στο φετινό Fireblade, σε σχεδιασμό τουλάχιστον) συντέλεσαν ώστε να διαμορφωθεί ο νέος χαρακτήρας αυτού του κινητήρα. Τι θέλει άλλωστε ένας άνθρωπος από το streetfighter του;
     Να μη του κάνει την ζωή δύσκολη (εργονομία), να τον καταλαβαίνει (ροπή από χαμηλά), να μην αλλάζει γνώμη κάθε ώρα και στιγμή (σταθερότητα) αλλά ούτε να είναι και βαρετό (ευελιξία). Η κυρία τα έχει όλα, λέμε! Ο κινητήρας όταν σου λένε ότι έχει “μόνο” 125 άλογα αντί να απογοητεύεσαι απαντάς: “και ποιός σε ρώτησε εσένα;”. Η CB1000R δεν είναι λάτρης των αριθμών αλλά της αίσθησης. Ανοίγεις το γκάζι και την ακούς. Απολαμβάνεις την ποιότητα κύλησης μίας μοτοσυκλέτας με την τελειότητα που χαρακτηρίζει την ιαπωνική μηχανολογική υπεροχή (ο κινητήρας πάει στην Ιταλία όπου γίνεται η τελική συναρμολόγηση), το ισπανικό ταμπεραμέντο (απ’όπου έρχονται οι αναρτήσεις της Showa)
με το απαράμιλλης αισθητικής ιταλικό design.
     Συγκινητικός συνδυασμός, δεν νομίζετε;


      ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ: ΑΙΣΘΗΣΗ & ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ


    Αποκλείεται να πιστέψεις τα 217 γεμάτα κιλά που ανακοινώνει η Honda (222 με το ABS όπως και το μοντέλο της δοκιμής μας). Από το σταντ θα το πίστευες αν σου λέγανε 190. Οδηγώντας το θα αφαιρούσες άλλα 10 τουλάχιστον. Η CB1000R έχει πετύχει τον πόθο όλων των σχεδιαστών του κόσμου. Μάζεψε στο κέντρο βάρους όλες τις μάζες και νομίζεις ότι οδηγάς 600. Είναι και μαζεμένη έτσι κι αλλιώς στις διαστάσεις. Αν είσαι πάνω από 1.85 μπορεί και να παραξενευτείς αλλά αν οι καλές μοτοσυκλέτες ήταν οι ογκώδεις θα σουζάραμε όλοι καθημερινά με Gold Wing. Xα, χα, καλό ε;
     Η CB1000R, πιστή στις Χοντικές παραδόσεις σε βάζει να καθήσεις εκεί που πρέπει. Αν νομίζεις ότι κάτι είναι λάθος, μάλλον θα είσαι αυτός που θα (ξανα)ανακαλύψεις την Αμερική...

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ: ΤΕΧΝΙΚΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ


    Ο πίνακας των οργάνων είναι ψηφιακός 100%. Και με φοβερό, μπλε φωτισμό το βράδυ. Τα όργανα είναι ενσωματωμένα στην φοβερή μάσκα και δεν εμποδίζουν το σκύψιμο. Γιατί να σκύψεις, ρωτάτε; Μα για να δεις στο κοντέρ τα 240. Το τιμόνι, προσωπικά θα το ήθελα φαρδύτερο και ποιοτικότερο (όπως και τους διακόπτες) αλλά μην βιάζεστε και οι απανταχού Ευρωπαίοι κυρίως βελτιωτές σε λίγο θα κάνουν party πάνω στο CB. Υπομονή.
    Οι σχέσεις των ταχυτήτων έχουν αλλάξει σε σχέση με το Fireblade. Oι 3 τελευταίες σχέσεις έχουν κοντύνει (τι να την κάνεις την μεγάλη τελική;) ενώ έχουν επανασχεδιαστεί πολλά τμήματα στην μετάδοσγ κι αυτό έχει ένα πραγματικά εντυπωσιακό αποτέλεσμα! Τίποτα δεν ακούγεται παράφωνα και δεν ξενίζει. Είναι σαν μία πενηνταμελής ορχήστρα με βιολιά να ακούγεται σαν ένα! Φοβερό;
    Ποιότητα παντού. Αυτό το κάλλυμα στο ρεζερβουάρ, καλό. Επιτέλους, δεν αγχώνομαι μην τυχόν και γραντζουνίσω το ρεζερβουάρ.
Βερνίκια, χρώμα, κολλήσεις, μέταλλα, όλα λάμπουν. Φινίρισμα κινητήρα. Να κλαις! Ψαλίδι; Εχει σχεδιαστεί ειδικά για το CB1000R και είναι τετραμπούλονο. Μόνο που δεν διαθέτει μοχλικό και σε ειδικές περιπτώσεις  η γρήγορη επαναφορά σου χαλάει την  θετική εικόνα. Ενώ για το μπροστινό, τι να πούμε, όλα Ο.Κ.
   Δεν είπαμε για το πλαίσιο όμως. Μπορεί να το πρωτοείδαμε στο Hornet 07 αλλά γι’αυτό το “μηχανάκι” σχεδιάστηκε. Απλά, το 1000 παρουσιάστηκε ένα χρόνο μετά λόγω εξέλιξης. Αξιζε όμως η αναμονή, έτσι; Είναι λοιπόν αλουμινένιο μονής ραχοκοκκαλιάς, τίποταπρωτοποριακό, απλά γνωστ;αποτελεσματικό. Στον δρόμο το CB το νοιώθεις και το κουμαντάρεις σαν ΕΝΑ κομμάτι κι αυτό σε κάνει να πιστεύεις ότι παραείναι εύκολα για να είναι αληθινό. Γιατί ρε φίλε;
Πρέπει δηλαδή να παλεύεις με την μοτοσυκλέτα σου για να λες μετά ότι “την κάνω ότι θέλω”; Νά’σαι ειλικρινής. Η ευκολία στην οδήγηση σημαίνει άριστο σχεδιασμό, μελέτη και χίλιες άλλες παράμετροι που ορίζουν μία ΑΡΙΣΤΗ (με όλα τα γράμματα κεφαλαία) μοτοσυκλέτα.
     Και σίγουρα η CB1000R είναι μία από αυτές.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ:  ΦΡΕΝΑ


    Εϊναι τα ίδια φρένα που φοράει το CBR1000RR Fireblade του 2008! Οχι παίζουμε. Η μόνη διαφορά τους είναι στην κατά 10 χιλιοστά μικρότερη διάμετρο των δισκόφρενων στα 310mm. To αρχικό τους δάγκωμα θα μπορούσε να είναι και δυνατότερο αλλά αυτό θα ίσχυε αν ήσουν κολλημένος  μόνο στα supersport. Αντίθετα θέλεις αίσθηση και αποτελεσματικότητα, πάρτα νά’χεις λοιπόν. Με το πακέτο αυτό όμως έχεις και ABS (καθώς και CBS) για να είσαι απόλυτα ασφαλής. Και διερωτώμαι ο καψερός: Πώς θα κάνω αχαλίνωτο σεξ με προφυλακτικό; Γίνεται; Σαφώς και γίνεται! Οπως κάναμε με το ABS του Transalp 700 καταφέραμε και το μπερδέψαμε για να βγάλουμε την χορταστική φωτογραφία με το endo. Αν με ρωτάτε, πάρτε το χωρίς τον σεκιουριτά στα φρένα. Αν πάλι είστε ανασφαλής, ε, τι να πω, γούστα είναι αυτά...

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ: ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΩ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ;   

Την καλύτερη τιμή στις προσφορές καινούργιων CB1000R βρήκαμε στην Honda Δαβανόπουλος με 8.690 ευρώ ενώ με ABS τα ζητούμενα ευρά πληθαίνουν. Μία έρευνα στα μεταχειρισμένα θα σας αποκαλύψει ότι μπορείτε να γίνετε ιδιοκτήτης Honda CB1000R από την προσιτή τιμή των 4.800 euro με μία μέση τιμή για τα μοντέλα 2009-10 τα 6.300. Οπως βλέπετε η CB1000R κρατάει την τιμή της... Δεν θα αρχίσουμε να συγκρίνουμε με τα άλλα της κατηγορίας γιατί είναι θέμα άλλου άρθρου. Πάντως άλλο το Yamaha FZ1, άλλο το Kawasaki Z1000, άλλο το Triumph Speed Triple, άλλο το Aprilia Tuono. Και σίγουρα άλλο το Suzuki Β-Κing!...
    

Thursday the 26th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.