www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

crossrunner test10Πώς άλλαξαν οι καιροί!
Δεν κύλισε πολύς χρόνος που οι Ιάπωνες κατασκευαστές σχεδίαζαν με την ίδια ευκολία ένα κινητήρα όσο τακτικά άλλαζαν και τα μοντέλα τους. Σήμερα, στην νέα εποχή του “οικονομικού πραγματισμού” που ανέτειλε αυτή είναι πλέον μία πολυτέλεια. Την αρχή έκανε η Z1000SX, μετά η Yamaha με το FZ8, μετά η Honda με το CBR600F και τώρα νάσου το Crossrunner 800. Νέα μοντέλα που χρησιμοποιούν  παλιές -δοκιμασμένα καλές- λύσεις.

 

crossrunner test2Πάντα όταν έχω για δοκιμή μία σημαντική μοτοσυκλέτα ξοδεύω τον μισό χρόνο που διαθέτω για να μαζέψω γνώμες από αναβάτες που η άποψή τους έχει ένα “ειδικό” βάρος. Ολοι μπερδεύτηκαν αρχικά με την εμφάνιση του Crossrunner και δυσκολεύονταν να την κατατάξουν σε κατηγορία. Κάποιοι βρήκαν ομοιότητα με την TDM, άλλοι θυμήθηκαν το Varadero κι άλλοι το DR-Big! Aντε βρες άκρη... Ολοι όμως είχαν να πουν μία πολύ καλή κουβέντα αφού την οδήγησαν, έστω και “ένα γύρο το τετράγωνο”. Πράγματι. Και αυτή η Honda σε κερδίζει με την πρώτη. Είναι παιχνίδι!
  H ευκολία που κρύβει τα 240 κιλά της είναι παροιμιώδης. Η θέση οδήγησης είναι από την μέση και πάνω adventure tourer (αν και με μικρότερο πλάτος τιμονιού απ’ότι θα προτιμούσα) και κλασσικό sport tourer από την μέση και κάτω! Πρακτικά τα μαρσπιέ είναι αρκετά κοντά στην σέλα κι αυτό είναι λογικό αφού πλαίσιο/κινητήρας/αναρτήσεις, όλο το στήσιμο δηλαδή είναι 100% VFR800. On-off λοιπόν θέση οδήγησης σε street μοτοσυκλέτα. Μπορεί το εγχείρημα να ξένιζε αν δεν αναλάμβαναν εκείνοι οι μάγοι της εργονομίας που εργάζονται στην Honda και μαθαίνουν από γενιά σε γενιά την Τέχνη του πώς να νοιώθεις μία μηχανή δικιά σου μετά από 5 μόνο λεπτά.
    Ποιότητα παντού (αν και είδα με έκπληξη ένα-δυό μικρά φάουλ στην συναρμογή των πλαστικών) και φυσικά αυτό το υπέροχο μονόμπρατσο ψαλίδι που θα μπορούσε κάλλιστα να κλέψει την παράσταση αν δεν το έκρυβε το υπερμεγέθες τελικό της εξάτμισης. Δεν είναι το μόνο της πλεονέκτημα όμως που η Crossrunner έχει και δεν το δείχνει. Αυτός ο υπέροχος V4 γιατί να μην τον βλέπουμε και να είναι κρυμμένος εκεί μέσα στα πλαστικά? Τουλάχιστον τον ακούμε πάντως αφού το VTEC κάνει ηχηρή την παρουσία του πάνω από τις 7.500 όταν μετατρέπει το μοτέρ από 8βάλβιδο σε 16βάλβιδο με ηχητική υπόκρουση που φέρνει ανατριχίλα! Μιλώντας για το VTEC να παρατηρήσουμε ότι πράγματι είναι βελτιωμένο σε σχέση με την VFR800 εκδοχή του αφού το σκαλοπάτι δεν υπάρχει πλέον (τόσο αισθητό τουλάχιστον) αλλά απλά σου δίνει την αίσθηση ότι “τώρα έχεις άπλετο γκάζι”.
Τα 100 άλογα είναι λιγότερα από του VFR αλλά το γέμισμα της δύναμης χαμηλά το έκανε πολύ εύχρηστο ακόμη και σε συνθήκες πόλης όπου μόνο η μικρή ασάφεια του συμπλέκτη θα μειώσει την κατά τ’άλλα άψογη εικόνα.
    Με ανυπομονησία πήγα σε ένα στριφτερό δρόμο αφού είχα ένα πολύ καλό προαίσθημα...

Με σύμμαχο την πολύ καλή απόκριση του γκαζιού (που σημαίνει άριστη λειτουργία του ψεκασμού) το Crossrunner βουτάει με θράσος στην στροφή και αλλάζει εύκολα πορεία όποτε και να του το ζητήσεις. Οι αναρτήσεις του είναι σαφώς στρητάδικες και αυτό είναι υπέρ του στην στιβαρότητα και την αίσθηση ασφάλειας από την άλλη όμως θα κοπανήσει στις κακοτεχνίες και τις λακούβες. Ο κινητήρας του είναι πιο
“ηλεκτρικός” και από το ηλεκτρικό μου ποδήλατο (!) και όταν μπει και το VTEC, αρχίζει το πάρτυ... Θεωρώ ότι από όλα τα adventure bikes της τελευταίας γενιάς το Crossrunner είναι το πιο σταθερό, χάρη στην 100% VFR καταβολή του βεβαίως.
Τα όρια θέτουν οι μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Από την άλλη η αεροδυναμική μελέτη που υπέστη το μοντέλο φαίνεται ακόμη και στην τελική του που είναι στα 215 χλμ/ώρα και παραμένει ...βράχος!
   crossrunner-test6 crossrunner colours Ευχάριστη έκπληξη το C-ABS, αυτό το σύστημα φρένων θα έπρεπε να το φοράνε όλες οι μοτοσυκλέτες. Είναι Η ασφάλεια και το αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία. Ακόμη και μέσα στην στροφή φρενάροντας δεν ταράζεται η ισορροπία της μοτοσυκλέτας.
   Τα όργανα του Crossrunner είναι ίδια με του CBR600F αλλά εδώ είναι τοποθετημένα σε μία βάση και βρίσκονται πιο ψηλά με αποτέλεσμα καλύτερη ανάγνωσή τους. Ενα πράγμα που θέλει συνήθεια είναι η ακαταλαβίστικη αντίστροφη τοποθέτηση των μπουτόν της κόρνας με του φλας. Εχει πλάκα να στρίβεις κορνάροντας αλλά όχι για αυτόν πίσω σου. Το συνηθίζεις. Εδώ συνηθίσαμε να ζούμε με Μνημόνια, τώρα αλήθεια που είμαστε στο ...πέμπτο?
    Η on off νέα προσωπικότητα του VFR το κάνει να έχει μικρότερη γωνία στροφής (2,8 μέτρα έναντι των 3,4 του VFR) γεγονός που μεταφράζεται σε ευκολία στις επιτόπιες μανούβρες. Την σέλα την αισθανόμουν μετά από δύο ώρες σαν την πρώτη στιγμή οπότε βγάζω το συμπέρασμα ότι σε ολοήμερο ταξίδι δεν θα με διώξει από πάνω της. Το ίδιο άνετη δείχνει κι εκείνη του συνεπιβάτη αν και δεν είχα την ευκαιρία να το επιβεβαιώσω.

Δεν τόλμησα να μπω σε χωματόδρομο με την Crossrunner γιατί δεν με ενέπνευσε να το κάνω. Εϊχα ζεστάνει και τα λάστιχα στην στριφτερή
διαδρομή και δεν ήθελα επουδενί να τα χαλάσω. Δεν νομίζω ότι θα δω αυτή την μοτοσυκλέτα παρέα με Tiger 800XC -ή έστω F650GS- να διασχίζει την Πίνδο με τρακτερωτά, πάντως. Ετσι κι αλλιώς το μπροστινό δεν έχει ρυθμίσεις και ο V4 δεν είναι έτοιμος για τέτοια γούστα.
    Μία λίστα από αξεσουάρ συνοδεύει το Crossrunner 800. Διατίθενται ψηλότερη ζελατίνα, top case 31 lt, πλαϊνές τσάντες μεταφοράς, θερμαινόμενα γκριπ, πλαϊνά προστατευτικά για τον αέρα, κεντρικό σταντ, πρίζα 12V, κουκούλα προστασίας, σύστημα συναγερμού, και κλειδαριά τύπου U lock. H ζελατίνα που φοράει στην std μορφή είναι αρκετή για ταχύτητες ταξιδιού 150 χλμ την ώρα που στην πραγματική ζωή είναι
υπεραρκετά, αν είσαι μέχρι 1.80 σε ύψος.

  crossrunner test3  Αυτό που μου άρεσε πολύ στο Crossrunner 800 της Honda είναι η δυνατότητα που σου δίνει να είσαι στην “φάση” σου. Θέλεις να απολαύσεις χαΛΛΛαρά την βόλτα σου απλά μην ξεπερνάς τις 4-5.οοο. Νοιώθεις ζωηρός? Παίξε στα όρια του VTEC (ειδικά αν σου αρέσει ο ήχος του...) Θες να λυσσάξεις? Κι από αυτό έχει! Υποστηρίζει όλες τις διαθέσεις.

Η συνταγή “νέα μοντέλα που χρησιμοποιούν πλαίσια, κινητήρες και αναρτήσεις από παλιότερα μοντέλα” δεν είναι απαραίτητα κακό αν συνοδεύεται από χαμηλότερες τιμές και καλύτερη διαθεσιμότητα σε ανταλλακτικά αλλά από την άλλη μεριά σημαίνει και συμβιβασμό και παλιά τεχνολογία. Δύο έννοιες που ο μοτοσυκλετιστής που καλείται να δώσει αρκετά πάνω από δέκα χιλιάρικα αντιμετωπίζει πρώτη φορά. Ο καιρός θα δείξει για το αν
είναι μία καλή ιδέα...
    Οδηγώντας την τόσο καλή Crossrunner 800 της Honda αναρωτιόμαστε γιατί μαζί μ’ εκείνη την πανέμορφη τρίτη γενιά VFR το 2002 δεν είχε παρουσιάσει και μία πραγματική on-off εκδοχή της. Οπως πολύ σωστά παρατήρησε πολύ σημαντικό στέλεχος της αγοράς “αν πριν μία δεκαετία είχε
η Honda παρουσιάσει μοτοσυκλέτες σαν τα CBR600F και το Crossrunner του 2011 τότε πολλές ευρωπαϊκές εταιρίες θα ψάχνονταν ακόμη για κενά αγοράς ώστε να αναπτυχθούν”. Θα συμφωνήσουμε 100%. Θέλει τόλμη η μοτοσυκλέτα. Φυσικά μία στρατιά υπεύθυνων marketing κάτι περισσότερο θα ξέρουν από εμάς. Αν ανατρέξουμε στην μοτοσυκλετιστική ιστορία όμως πάντοτε ο τολμών νικούσε. Για να το ξαναδούνε κάποια στιγμή το θέμα...

Η Honda θεωρεί το Crossrunner της on off και ίσως η θέση οδήγησης να το επιβεβαιώνει αυτό. Αλλά μέχρι εκεί. Το Crossrunner είναι μία μοτοσυκλέτα δρόμου με όρθια, άνετη θέση οδήγησης, με περιθώρια ασφάλειας που πολύ δύσκολα οποιοδήποτε on off θα μπορέσει να αγγίξει, με μία εργονομία αντάξια της Honda στον τομέα αυτό και με μία εμφάνιση που χωρίς να διεκδικεί τον θαυμασμό όλων μας είναι “ιδιαίτερη¨.
Οσοι έχετε την δυνατότητα να την οδηγήσετε (απευθυνθείτε στην Honda Δαβανόπουλος, τηλ. 2310.554701 & 515787) σας το προτείνουμε ανεπιφύλακτα έστω και αν δεν σας έχει τραβήξει το μάτι από τις φωτογραφίες που έχετε δει μέχρι τώρα. Το Crossrunner έρχεται με παλιά όπλα και νέο περιτύλιγμα να σας (ξανα)βάλει στην πρίζα σαν γνήσια Honda που είναι. Σε κερδίζει με την ουσία.

Σε ότι αφορά την τιμή που πρωτοβγήκε στην αγορά (11.790 euro) δεν μπορούμε να πούμε ότι επρόκειτο για ευκαιρία καθώς εκείνο τον καιρό είχε να συναγωνιστεί με διάφορες προσφορές που έτρεχαν δυναμικά από τον ανταγωνισμό.  Τώρα πάντως τα πράγματα έχουν αλλάξει και με τα 9.900 ευρώ που βρήκαμε το Crossrunner 800ΑΒS να κοστίζει στην Honda Δαβανόπουλος, έχει ευθυγραμμιστεί απολύτως με τα τεκταινόμενα στην αγορά της κατηγορίας.

Σε ότι αφορά τα μεταχειρισμένα Crossrunner βρήκαμε από 7.500-8000 ευρώ για τα μοντέλα του 2011-2012. Είναι λογικό να μην απέχουν πολύ οι τιμές των μεταχειρισμένων (ειδικά από αυτή της τιμή προσφοράς που βρήκαμε) αφού πρόκειται για μία ποιοτική μοτοσυκλέτα, "κλασσική" Honda δηλαδή...

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Honda Crossrunner 800 ABS

crossrunner test5KINHTHΡΑΣ: Τετράχρονος, υγρόψυκτος,
                       τετρακύλινδρος σε V4 με περιεχόμενη
                       γωνία 90 μοιρών, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες     
                       στον κύλινδρο, σύστημα VTEC
ΚΥΒΙΣΜΟΣ:    782cc
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ Χ ΔΙΑΔΡΟΜΗ:72Χ48mm
ΚΙΒΩΤΙΟ: 6 σχέσεων, ΣΥΜΠΙΕΣΗ: 11,6:1
Τύπος μπουζί: NGK, IMR9D-9H
ΕΚΚΙΝΗΣΗ:    Μίζα, ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 21,5lt
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: ψεκασμός πολλαπλών σημείων
EΞΑΓΩΓΗ: Εξάτμιση 3 σε 1 με καταλύτη
ΠΛΑΙΣΙΟ: Αλουμινίου, δύο δοκών
Διαστάσεις: Μήκος: 2130mm, Πλάτος: 799mm, Υψος:
                    1243mm, μεταξόνιο: 1.464mm, τραιλ: 96
                    ελάχιστη απόσταση από το έδαφος: 140  
                    mm, ύωος σέλας: 816mm
crossrunner test9ΒΑΡΟΣ: 240,4 κιλά
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 21,5 lt
ΒΑΡΟΣ: 240,4 κιλά (κενή)
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Μπροστά: Συμβατικό πιρούνι cartridge
                        Showa 43mm διαδρομή 120mm Πίσω:
                        αμορτισέρ Showa με μοχλικό ρύθμιση
                        προφόρτισης, επαναφοράς (διαδρομή
                        119mm)
ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Μπροστά: Pirelli Scorpion Trail 120/70-17  
                     Πίσω: Pirelli Scorpion Trail 180/55-17
ΦΡΕΝΑ:  2 δίσκοι wave διαμέτρου 296mm με δαγκά
                νες 3 εμβόλων και σύστημα C-ABS,
                πίσω αεριζόμενος δίσκος 256mm με
                δαγκάνα δύο εμβόλων.
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ: 100 hp/10000 rpm
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ: 7,4 kg.m/9.500 rpm
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,4lt/100χλμ
ΟΡΓΑΝΑ/ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Αναλογικό στροφόμετρο,
ψηφιακό πολυόργανο με ενδείξεις ταχύμετρου,  
ολικού και δύο μερικών χιλομετρητών ,  trip master, ρολόι, ψηδιακός δείκτης στάθμης βενζίνης/ρεζέρβας, immobilizer

Tuesday the 19th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.