www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

Αυτή η μοτοσυκλέτα είναι για την ΚΤΜ πολύ σημαντική για πολλούς λόγους. Στη φάση της ιλιγγιώδους ανάπτυξης που δυανύει η αυστριακή εταιρία (7η συνεχόμενη χρονιά με αύξηση των πωλήσεων, συνολικά 238.000 μοτοσυκλέτες το 2017 μαζί με τη Husqvarna) η ΚΤΜ είχε ένα πρόβλημα. Δεν είχε εκπρόσωπο στη δημοφιλή κατηγορία των 800cc! Σχεδίασαν λοιπόν τον πρώτο τους δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα από λευκό χαρτί αφού μέχρι τώρα η γκάμα διέθετε είτε μονοκύλινδρους έως 690 είτε V2 έως 1290. Η 790 Duke λοιπόν είναι η βάση για την εδραίωση του μεγαλύτερου πλέον Ευρωπαίου κατασκευαστή στη μεσαία κατηγορία αφού θα ακολουθήσουν τα 790 Adventure (κατά 99% είναι έτοιμη) και το RC790 που μάλλον θα το δούμε καλοκαιράκι του 2019...

Η πρόσκληση για δημοσιογραφική παρουσίαση στη πίστα των Σερρών ήταν μία αναμενόμενα ευχάριστη έκπληξη αφού μετά από αρκετά χρόνια ύφεσης τα νούμερα δείχνουν μία -ελαφριά έστω- ανοδική τάση. Ολο το stuff της ελληνικής αντιπροσωπείας ήταν εκεί (μαζί με την αγωνιστική ομάδα υπό τον Σάκη Σκούρτα), η τεχνική παρουσίαση ολοκληρωμένη και τα τέσσερα 20άλεπτα στη πίστα με το 790 αποδείχθηκαν απολύτως διαφωτιστικά σχετικά με τις ικανότητές της. Και όποιος αναρωτιέται "γιατί μία γυμνή μοτοσυκλέτα να δικιμάζεται στη πίστα" η έμμεση απάντηση των ανθρώπων της ΚΤΜ είναι "γιατί απλά μπορεί"...

ΤΕΧΝΙΚΑ

Ο στόχος ήταν ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 799cc τον βαφτίσανε LC8c (compact δηλαδή) κι όντως είναι μαζεμένος σε διαστάσεις βοηθώντας πολλές παραμέτρους στον σχεδιασμό διάφορων πλαισίων γύρω του. Σήμερα του Duke, αύριο του Adventure (που λέει ο λόγος, έτοιμο τό'χουν), μεθαυριο του RC. To "κόλπο" που εφάρμοσαν είναι ότι τα κομβία του στροφάλου έχουν διαφορά φάσης 75 μοίρες (όπως στους V2, σε ένα κύκλο 720 μοιρών) με αποτέλεσμα όχι μόνο να ακούγεται αλλά και να λειτουργεί σαν κι αυτούς! Δύο αντικραδασμικοί άξονες, άξονες κιβωτίου τοποθετημένοι ο ένας πάνω από τον άλλο και φιλτροκούτι πίσω από την κυλινδροκεφαλή ενώ το μπλοκ των κυλίνδρων αποτελεί ενεργό μέρος του πλαισίου. Μηχανικός, μονόδρομος συμπλέκτης κι ένας ψεκασμός με 4 προγράμματα διαχείρισης (κι άλλα 5 υποπρογράμματα στο Race) και ηλεκτρονικό choke είναι μερικά βασικά σημεία ενός pazzle πολύ μελετημένων λεπτομερειών σε ένα σύνολο που σχεδιάστηκε στη λογική του τηινκινγ out of the box, όπως συνηθίζουν οι παθιασμένοι μηχανικοί της ΚΤΜ. Αποτέλεσμα 105hp/9500 και 8,8 κιλά ροπής στις 8000, νούμερο σχεδόν ίδιο και στις 6500!

Το πλαίσιο είναι σχεδιασμένο από το μηδέν όπως άλλωστε όλη η μοτοσυκλέτα. Δεν βλέπεις πολλά πλαστικά, αντίθετα το βλέμμα σταματάει πάνω σε πολλές δομικές λεπτομέρειες που έχουν σχεδιαστεί όχι για να εντυπωσιάσουν αλλά για να λειτουργήσουν. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι αυτή η μοτοσυκλέτα έχει δεχτεί πολύ μελέτη.. Στις αναρτήσεις της WP (μπροστά USD 43mm, πίσω μονό αμορτισέρ) δεν συναντάμε δυνατότητα ρυθμίσεων αλλά στο τιμόνι έχει σταμπιλιζατέρ. Τα νυστέρια μπορούν να ξεφύγουν μερικές φορές...

Στους χυτοπρεσαριστούς τροχούς συναντάμε ειδικά σχεδιασμένα για την 790 ελαστικά της Maxxis με την ονομασία Supermaxx ST που σκοπό έχουν να συνδυάσουν απόδοση με αντοχή. Η αλήθεια είναι ότι πρώτη φορά οδήγησα στη πίστα με ελαστικά της εταιρίας αυτής και θα διαβάσετε τις εντυπώσεις μου παρακάτω. Στα φρένα συναντάμε ακτινικές δαγκάνες που  γράφουν ΚΤΜ πάνω τους (άλλαξε ο κατασκευαστής τους, ανήκουν στην J.Juan χωρίς να δούμε αλλαγή από τα γνωστά std της της ΚΤΜ) ενώ οι δύο 300άρηδες δίσκοι μπροστά και ο 240άρης πίσω ήταν στο max. των προσδοκιών μου, θεωρητικά.

ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ - ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ

Μπορεί να δείχνει παρόμοιο του 1290 Super Duke αλλά από πλευράς διαστάσεων είναι πολύ πιο κοντά στο 390Duke ...τελικά έχει δικό του στυλ αλλά κάνει μπαμ ότι ανήκει στην οικογένεια. "Γωνίες" είναι το σύνθημα και "επίθεση" φωνάζει σε κάθε λεπτομέρεια πάνω του. Τίποτα δεν υπάρχει που να έχει λόγο εντυπωσιασμού, δεν τη νοιάζει το εύκολο "τουμπάρισμα" του θεατή της, τον κάνει να σκεφτεί το πώς και το γιατί. Ετσι κι αλλιώς η ΚΤΜ δεν φημίζεται για εύκολα μαρκετίστικα τρικάκια, η ουσία είναι το ζητούμενο και εδώ. Προσωπικά, χαίρομαι πάντα όταν βλέπω μαζεμένες σε διαστάσεις δυνατές μοτοσυκλέτες, τον πιάνετε τον συνειρμό, έτσι; Αυτόματα πάει το μυαλό σε αναλογία κιλών ανά ίππο και τα λοιπά και τα λοιπά. Με 105 ίππους σε 175 κιλά γεμάτης μοτοσυκλέτας το πακέτο δεν μπορεί παρά να είναι γρήγορο. Κάθεσαι χαμηλά στα 825mm από το έδαφος (υπάρχει και η δυνατότητα ακόμη χαμηλότερης σέλας στα 780mm), το ρεζερβουάρ είναι σοφά "σκαμένο" εκεί που πρέπει ενώ ο κορμός σου στητός και ...καμαρωτός. Το πόσο στητός βέβαια ρυθμίζεται από το τιμόνι (σε 4 θέσεις ως προς την απόσταση και σε 3 ως προς τη κλίση. Εχεις επίσης αρκετό χώρο για μετακίνηση πάνω στη σέλα ενώ και οι μανέτες ρυθμίζονται. Πρώτη φορά βλέπουμε τέτοιου σχήματος πολυόργανο σε μοντέλο της ΚΤΜ με τις λειτουργίες του όμως να επιλέγονται με τον ίδιο τρόπο από το αριστερό γκριπ. Η ευκρίνεια στις ενδείξεις του είναι στο καλύτερο δυνατό επίπεδο.

ΣΤΗ ΠΙΣΤΑ

Το δίλλημα πορτοκαλί ή μαύρο είναι πάντα ευχάριστο πρόβλημα. Παραγνωρίζοντας ότι το πορτοκαλί "γράφει στη κάμερα" διαλέγω το μαύρο που μικραίνει τον ήδη μαζεμένο όγκο του 790 και παίρνω το Ο.Κ. από τον ελεγκτή της πίστας. Χωρίς να σου κάνει τα χέρια Τιραμόλα (πού τον θυμήθηκα αυτό τον Ιταλό ήρωα των κόμικς της δεκαετίας του '70;) η 790 Duke επιταχύνει σβέλτα και γεμίζω την 4η μέχρι να φτάσω στην Κ1. Ζεσταίνοντας τα ελαστικά στους δύο πρώτους γύρους συνειδητοποιώ πόσο εύκολη είναι στους ελιγμούς στην Κ5 και στο εσάκι που ακολουθεί όπου π.χ. ο μεγαλύτερος Δούκας της παρέας (το 1290 υπήρχε διαθέσιμο για οδήγηση και μάλιστα στην έκδοση GT) δυσκολεύεται να "σπάσει τη μέση του" για να σε βγάλει στη μικρή ευθεία πριν την Κ8. Η 790 απλά το καταπίνει λες και δεν υπάρχει στο οπτικό της πεδίο! Ενα -όχι απαραίτητο- τσίμπημα στο μπροστινό φρένο πριν την Κ9 σε κάνει να πλασαριστείς χωρίς άγχος εκμεταλλευόμενος τη θετική κλίση σ'εκείνο το σημείο για να επιταχύνει δυνατά μέχρι την μικρή παρατεταμένη όπου συνήθως στήνεται ο Χρύσανθος (ο επί 20 χρόνια φωτογράφος της πίστας) ώστε να ελέγχει και τη Κ5, τη πιο κλειστή στροφή της πίστας των Σερρών και "αγαπημένο" σημείο πτώσεων (συνήθως χωρίς αγορά οικοπέδων, αυτό περνάει για black humor;).

Καθώς η 790 φλερτάρει με τα 200 χλμ/ώρα στο τέλος της ευθείας (πολύ καλό νούμερο για γυμνή μοτοσυκλέτα!) η ευκολία με την οποία επιβραδύνει για να χωθεί μέχρι βαθιά στην Κ1 έχει μοναδικό όριο τα ελαστικά της Maxxis που γλυστράνε όταν τα πιέσεις αλλά αντιδράνε χωρίς να σε τρομάξουν σε καμμιά περίπτωση. Αυτά τα Maxxis σχεδιάστηκαν για την 790 ειδικά και στη πίστα φαίνονται τα όριά τους, "στο δρόμο σίγουρα θα ανταπεξέλθουν επάξια", σκέφτομαι στην παρατεταμένη όπου ακόμη και στο ανοιγοκλείσιμο του γκαζιού υπό κλίση δεν χαζογλυστράνε όπως θα περίμενε κανείς από ένα "πολιτικό" ελαστικό στη πίστα.

Το κιβώτιο έχει ακριβώς την αίσθηση και τα ποιοτικά "κουμπώματα' που θα ήθελε κανείς στη δικιά του μοτοσυκλέτα. Ο μονόδρομος μέσα στη πίστα ήταν βάλσαμο στο τέλος της ευθείας όταν από τον υπέρμετρο ενθουσιασμό είχες μαζέψει παραπάνω χλμ και πάνω που σκεφτόσουν "καλύτερα να φύγω ευθεία στην έξοδο παρά να ρισκάρω καμμιά στραβή" δύο-τρία κατεβάσματα σε προσγείωναν επικουρώντας τα φρένα για μία χωρίς άγχος είσοδο στη στροφή. Υπενθύμιση: Τόση ώρα μιλάμε για γυμνή μοτοσυκλέτα...

Το ότι οι αναρτήσεις δεν με απασχόλησαν παρά μόνο σε μία-δύο περιπτώσεις στο τέλος της ευθείας, όταν ένοιωσα το μπροστινό να βυθίζεται λίίίγο περισσότερο σηκώνοντας τον πίσω τροχό ήταν πραγματικά μία μεγάλη έκπληξη καθώς δεν είναι ρυθμιζόμενες, δείγμα ότι στο Mattinghofen και στην WP έλυσαν πολλούς γρίφους για να φτάσουν σε αυτό αποτέλεσμα. Ηθελα όμως να τις ξαναδώ στο ...πραγματικό κόσμο. Εδώ, στη πίστα πάντως τα 105 άλογα ήταν "τόσα-όσα", ο βαθμός ευχαρίστησης πολύ υψηλός και το σύνολο πήγαινε σαν super sport με ψηλό τιμόνι και την ευκολία ενός supermotard. Oi Aυστριακοί μιλάνε για νυστέρι και όντως, ισχύει!

Μεγάλη βοήθεια (όσο και παλαιοεποχίτης να έχεις παραμείνει) είναι τα ηλεκτρονικά της 790 Duke που φέρνουν τη μοτοσυκλέτα στα μέτρα σου ανάλογα με τη διάθεσή σου και τις συνθήκες που κινείσαι. Η ΚΤΜ κάνει πολύ καλή δουλειά και σ'αυτότον τομέα που μπήκε πλέον για τα καλά στις παραμέτρους επιλογής μίας μοτό...

ΣΤΗ ΠΟΛΗ

Ακριβώς μία εβδομάδα μετά είχα πήγα στην DELTA MOTORCYCLES στην Νέα Εγνατία όπου ο Μανώλης Νανάκος, ο Στέλιος Δελιδάκης, ο Αργύρης Παπαγιαννακόπουλος και άλλοι συνεργάτες της ελληνικής αντιπροσωπείας είχαν οργανώσει άλλη μία στάση για τα Orange Days 2018. Tα διαθέσιμα μοντέλα για οδήγηση ήταν τα 250 Duke, 390 Duke, 790 Duke, 1290 Super Duke R, RC390, 1090 Adventure R και 1290 Super Adventure S. Επικέντρωσα τη προσοχή μου στα δύο μοντέλα που δεν είχα οδηγήσει στη πόλη, το 250 Duke και φυσικά το 790 Duke. Ηθελα να τσεκάρω τη συμπεριφορά του νέου, φιλόδοξου μοντέλου της ΚΤΜ και σε συνθήκες πόλης, έστω και στην μικρή (12 χλμ) διαδρομή που είχε σχεδιαστεί και που τελικά 126 μοτοσυκλετιστές δοκίμασαν.

    Η "προσωπικότητα" της 790 βγήκε ακόμη πιο έντονη στη πόλη. Λυγερή και ευκίνητη από το πρώτο μέτρο, διασκεδαστική κι εύκολη από το πρώτο ...μποτιλιάρισμα, αεράτη και ασυγκράτητη στο πρώτο άνοιγμα του δρόμου. Η συμπαγής αίσθηση, και η άμεση πληροφορία που δέχεσαι στο δρόμο σε γεμίζει αυτοπεποίθηση, η 790 δεν θελει να κρατάει μυστικά. Συνδέεσαι γρήγορα κι εύκολα μαζί της και αυτό γίνεται με αυτόματο τρόπο. Χαζογλιστρήματα στη γυαλισμένη άσφαλτο υπήρξαν αλλά τόσο τα ηλεκτρονικά, όσο το πανγρήγορο ABS, όσο και τα ελαστικά της Maxxis οριοθετούσαν τον ενθουσιασμό μου με πειστικό τρόπο όσο και αποτελεσματικό. Δεν έχω πολλά-πολλά να πω για την εμπειρία οδήγησης στη πόλη, σε σχέση με τον κινητήρα. Ο fun factor είναι σπάνιος, αυτό το δικύλινδρο πετάγεται μπροστά για πλάκα, ακούγεται και υπέροχα... Είσαι σίγουρος ότι οδηγάς ένα V2 αλλά ανεβάζει στροφές σαν ...τρικύλινδρο. Ωραίος συνδυασμός ομολογώ για τον νέο compact δικύλινδρο σε σειρά. Μπορεί να σου αλλάξει τη μέρα απλά πηγαίνοντας στη δουλειά...

Εγώ όμως ήμουν ήδη στη δουλειά! Και είναι από τις ε-λα-χι-στό-τα-τες φορές που ξέχασα να βγάλω έστω και μία φωτογραφία μαζί της σε συνθήκες πόλης. Σε ανταμοιβή πήρα το feedback που ήθελα και ελπίζω να ήμουν σαφής στη περιγραφή μου.

Η τιμή της νέας ΚΤΜ 790 Duke είναι 11.450€.

Wednesday the 23rd. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.