www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

Στα πλαίσια του ΜΤ tour της Yamaha είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το ανανεωμένο φετινό Tracer που είναι διαθέσιμο πλέον σε απλή και GT έκδοση. Μία μικτή διαδρομή εντός πόλης, σε ανοιχτό αυτοκινητόδρομο και σε κάθε είδους στροφιλίκια στις πέριξ της Θεσσαλονίκης περιοχές μου αποκάλυψε τις νέες πτυχές του χαρακτήρα του best seller της Yamaha.

 

Η επιτυχία του MT είναι μεγάλη καθώς από το 2015 έχει πουλήσει περισσότερα από 30.000 μοτοσυκλέτες προσφέροντας ένα γερό ανταγωνισμό στη κατηγορία όπου συμμετέχουν τα BMW S1000XR, το Triumph Tiger 800, η Kawasaki Versys 1000 και το νεώτερο μέλος, η Ducati Multistrada 950. Σκεφθείτε ότι το 55% των πωλήσεων στη sport touring κατηγορία καλύπτει το Tracer 900!

ΑΛΛΑΓΕΣ

Η διάθεση της Yamaha να προσφέρει καλύτερη αεροδυναμική κάλυψη είναι εμφανής. Φαρδύτερη ζελατίνα στο κάτω μέρος της, μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης κατά 5 πόντους (χειροκίνητα) ενώ οι χούφτες του τιμονιού επανασχεδιάστηκαν και πλέον το τιμόνι είναι 1 πόντο στενότερο, γεγονός που βοηθάει εντός πόλης σε συνδυασμό με τους φαρδύτερους καθρέφτες που πλέον δίνουν καλή ορατότητα στα ...μετόπισθεν. Μεγάλη αλλαγή στο ψαλίδι που μάκρυνε κατά 6 ολόκληρα εκατοστά προφανώς για καλύτερη πρόσφυση αλλά και σταθερότητα. Ενώ το πλαίσιο παρέμεινε ίδιο, το υποπλαίσιο μάκρυνε προσφέροντας περισσότερο χώρο αλλά και τη δυνατότητα τοποθέτησης πλαστικών ή μεταλλικών βαλιτσών κι όχι μόνο τις ημίσκληρες όπως μέχρι τώρα. Ο χώρος για τον συνεπιβάτη επίσης άλλαξε με περισσότερο αφρώδες, επανασχεδιασμένες χειρολαβές και μακρύτερες βάσεις μαρσπιέ. Νέα σέλα και για τον αναβάτη χωρίς εργονομικές παρεμβάσεις όμως. Γενικά η γνωστή, "φυσική" θέση οδήγησης του μεγάλου MT αναβαθμίστηκε με τις μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές που ζήτησαν οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες της, ένα πρόγραμμα που τρέχει η Yamaha και -προς τιμήν της- δίνει προσοχή και εκμεταλλεύεται το feedback χιλιάδων "test riders" ανά τον πλανήτη. Αλλαξαν και τα πλαστικά σε ορισμένα σημεία προσθέτοντας δυναμισμό αλλά αφήνοντας και ορισμένες σωληνώσεις σε κοινή θέα, μία αισθητική άποψη που ενώ δείχνει να κυριαρχεί δεν με βρίσκει και πολύ σύμφωνο... Αν θυμάμαι καλά, η BMW είχε κάνει την αρχή μαζί με την Triumph με τα 800άρια της, τέλος πάντων, περί ορέξεως...

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ

Είναι πάντα ευχάριστο να οδηγείς μία μοτοσυκλέτα 115 ίππων με τρικύλινδρο κινητήρα που σημαίνει συνδυασμό ροπής, ευστροφίας και τελικά χρησιμοποιήσιμης ιπποδύναμης. Ο 12 βάλβιδος των 847cc με τους 2ΕΕΚ και τους τρεις χάρτες για να επιλέξεις τον τρόπο λειτουργίας του είναι τόσο ελαστικός όσο και πριν αφού δεν έχει αλλάξει τίποτα για το 2018. Στον Α χάρτη είναι το πάρτυ (full power) και πραγματικά χαίρεσαι τη χωρίς κραδασμούς λειτουργία του σε όλο το φάσμα των στροφών. Τον βολεύεσαι αμέσως και νοιώθεις ότι μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις ανάλογα με τη διάθεσή σου, ράθυμος όταν δεν έχεις πιει καφέ και "στη πρίζα" όταν σε τρώει η δεξιά σου παλάμη. Το 6τάχυτο κιβώτιο σε συνδυασμό με το shifter σε κάνει να το ξεχνάς μετά από λίγο αποκτώντας και τη κακή συνήθεια των άνευ συμπλεκτη ανεβάσματος των ταχυτήτων (για κατεβάσματα ούτε λόγος, είναι μονής λειτουργίας) Γιατί λέω "κακή συνήθεια"; Γιατί όλο και περισσότερο ακούω για καρφώματα ταχυτήτων, κατεβάσματα άγρια κι άλλα τέτοια βρυκολακικά. Αγαπητοί φίλοι: Μέταλλο με μέταλλο πάλι τρίβονται. Δεν είναι παιχνιδάκι. Εκτός αν έχετε βαθιές τσέπες για να χωρέσουν τα περισσευούμενα. Τέλος σχολίου περί shifters που από ανάγκη στο dragster και τους αγώνες ταχύτητας έγινε καθημερινότητα. Αλλά, είπαμε: Υπό όρους...

  Το σύνολο αποπνέει εκπληκτική σιγουριά καθώς έχει ελαφριά αίσθηση (δεν δείχνει με τίποτα ότι ζυγίζει 215 κιλά με γεμάτο ρεζερβουάρ). Στη πόλη ελίσσεται με σιγουριά πολυ μικρότερης μοτοσυκλέτας, άλλωστε οι διαστάσεις της είναι συμπαγείς (αν εξαιρέσεις τη σχετικά ψηλή σέλα στα 850mm) και οι 6 πόντοι που μάκρυνε (λόγω ψαλιδιού) δεν άλλαξαν αυτή την γενική αίσθηση ότι οδηγάς μία συμπαγή, ενθουσιώδη αλλά τελικά ΕΥΚΟΛΗ μοτοσυκλέτα. Νομίζω αυτή είναι και η ουσία στην προσωπικότητα της MT-09. Εύκολο να το λες, δύσκολο να το πετύχεις! Οι της Yamaha το πέτυχαν και όπως δείχνουν τα νούμερα ανταμειφθηκαν...

Το δύο σταδίων ρυθμιζόμενο traction control είναι ότι χρειάζεται ένας θερμόαιμος για μέσ'τη πόλη! Οσο για τις αναρτήσεις είναι αυτό που λέμε συμπαγείς και δεν θα μπορούσαν να είναι αλλιώς με 140mm διαδρομής.

ΕΧΕΙ ΚΑΙ GT ΤΟ ΜΕΝΟΥ...

Κι εδώ οι Yamahαίοι πρόσεξαν τις λεπτομέρειες καθώς μπήκαν στην κατηγορία GT με τις πολλές απαιτήσεις από τους ...κακομαθημένους Ευρωπαίους μοτοσυκλετιστές. Εχουμε και λέμε: Βαλίτσες (συνολικού βάρους 12 κιλών), νέα έγχρωμη οθόνη TFT, αναβαθμισμένη πίσω ανάρτηση η οποία διαθέτει στρόφιγγα για τη υδραυλική πλέον ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου. Οσο για το πιρούνι είναι πλέον πλήρως ρυθμιζόμενο ενώ τα θερμαινόμενα γκριπς και το cruise control συμπληρώνουν την τουριστική εικόνα της GT.

Υπάρχει βέβαια και ο κατάλογος με τα αξεσουάρ που ξεκινάει από δεύτερη πρίζα 12V, προστατευτικά κινητήρα και billet μανέτες, kit βάσης προβολέων ομίχλης, ψηλότερο ανεμοθώρακα, πίσω σχάρα, πλαίσιο πινακίοδας και φτάνει σε Akrapovic. Ούτε λίγο ούτε πολύ ...47 γνήσια αξεσουάρ από τη Yamaha για να μην αναφέρουμε το πάρτυ που γίνεται στον after market ανταγωνισμό...

ΤΟ "ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ"

11.150€ ζητάει η Yamaha για την απλή έκδοση της νέας Tracer 900, μόλις 250€ περισσότερα από εκείνη του προηγούμενου μοντέλου. Ετσι μένει πιστή στη -όσο γίνεται- πολιτική της λογικής "MT σημαίνει προσιτή τιμή". Για την έκδοση GT ακόμη δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί τιμή, αναμένεται αυξημένη σε σχέση με το απλό μοντέλο κατά 15%.

Wednesday the 23rd. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.