www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

Εχοντας οδηγήσει ιδιωτικά Hypermotard από πέρσι είχαμε κρατήσει τις εντυπώσεις μας για τους εαυτούς μας αφού μία δεκάλεπτη βόλτα σε συνθήκες πόλης δεν είναι δυνατόν να βγάλουν οποιαδήποτε συμπεράσματα για μία μοτοσυκλέτα σαν την Hypermotard της Ducati που αποτελεί μία ιδιαίτερη περίπτωση στην γενιά των Megamoto.
     Η κατάλληλη στιγμή και συνθήκες δεν άργησαν να έρθουν και η μεγάλη κόκκινη supermoto μας περίμενε στον πλαγιοστάτη της, δουλεύοντας στο ρελαντί στα paddocks της πίστας των Σερρών...

hypermoto test1100SaΟλη αυτή η mega κατηγορία με τα supermoto άρχισε με το ΚΤΜ 950SM αν και η Ducati θα μπορούσε να την προλάβει και να πάρει κεφάλι στις εντυπώσεις αφού ήδη από τον Οκτώβριο του 2005 περιέφερε ένα πρωτότυπο Hypermotard στην EICMA του Μιλάνο. Οπως συνήθως συμβαίνει με τις διαφορετικές, νέες προτάσεις οι εντυπώσεις που πήρε ποίκιλαν από “την λατρεύω από την πρώτη ματιά” μέχρι “τι είναι πάλι αυτό;”. Το τελευταίο το είπαν όμως τόσο λίγοι που μπήκε στην παραγωγή μετά από κάποιες αλλαγές, η σημαντικότερη των οποίων ήταν η τοποθέτηση και δεύτερου δισκόφρενου μπροστά (το πρωτότυπο είναι μόνο ένα).
   Η BMW και η Buell ακολούθησαν αυτό το νέο σχήμα με τα δικά τους αερόψυκτα δικύλινδρα μοτέρ. Η BMW μετέτρεψε την HP2 από enduro σε Supermoto ενώ η Buell ακολούθησε τον δικό της modular δρόμο με το ΤΤ της. Σε ΚΤΜ και BMW συναντάμε τον “καθαρό” χαρακτήρα των supermoto με μεγάλων διαδρομών αναρτήσεις, ίσιες σέλες και μαρσπιέ που περιμένουν τις SM μπότες να πατήσουν γερά στην πλαγιολίσθηση πριν την στροφή. Η Ducati όμως δεν έπαιξε αυτό το παιχνίδι και άλλωστε πως θα μπορούσε; Πότε έχετε δει τελευταία φορά xωματερό Ducati; Θα έκανε λοιπόν αυτό που ξέρει καλύτερα. Θα έφτιαχνε μία γυμνή, street μοτοσυκλέτα με ρούχα και θέση οδήγησης supermoto. Και όταν μιλάμε για “Ducati” και “street” εννοούμε “sport”, τι άλλο; Hypercool!
     hypermoto1100SbΠολλά από τα μέρη του κινητήρα και του πλαισίου του Hypermotard προέρχονται από το Multistrada 1100 κι ενώ ίσως κάποιος άλλος κατασκευαστής θα έμπαινε στην λογική απλά να σχεδιάσει ένα άλλο μπροστινό μέρος, η Ducati έβαλε ένα εκπληκτικό κοστούμι στο SM τέκνο της. Ολα είναι νέα. Το σύνολο μάσκα/προβολέας/μπροστινό φτερό είναι πραγματικά εμπνευσμένο, τα όργανα είναι νέα όπως και το ρεζερβουάρ, η σέλα επίσης όπως φυσικά και τα όμορφα συνολάκια στις δύο άκρες του τιμονιού που περιλαμβάνουν χούφτες μαζί με ανακλινόμενους καθρέφτες. Μιλώντας για design να θυμηθούμε ότι το consept που πρωτοπαρουσιάστηκε όπως είπαμε το 2005 είχε κερδίσει τότε στην EICMA το βραβείο των σχεδιαστών που πήγε στον Pierre Terblanche, υπεύθυνο κατά μεγάλο μέρος για την σύγχρονη εικόνα της κόκκινης εταιρίας.

Η εργονομία έρχεται...
...κατευθείαν από τον κόσμο του supermoto.
Ψηλή σέλα, όχι ακραία “αγωνιστική” αλλά τόσο μπροστά που να σε επιτρέπει να βάλεις το σώμα σου εκεί που θα φορτιστεί έξτρα ο μπροστινός τροχός. Ετσι, το “παραδοσιακό” στυλ με το πόδι έξω σε ρόλο διαβήτη είναι παραπάνω από εφικτό συνεπικουρούμενου από την λεπτή σέλα που επιτρέπει τέτοια κατάσταση. To στρητάδικο στυλ είναι το alter ego της Hypermotard όμως και οι 3-4 γρήγορες στροφές των Σερρών είναι προτιμότερο να σε βρουν με τα δύο πόδια στα μαρσπιέ και βγάλσιμο του σώματος, η 1100 συμπεριφέρεται με μεγάλη άνεση κι έτσι. Η δυνατότητα για μετακίνηση του σώματος είναι μεγάλη και οι τεράστιοι μοχλοί που δημιουργεί το τιμόνι βοηθάνε πολύ σ’αυτό. Πολλοί ψηλοί αναβάτες με προϋπηρεσία στο supermoto θα ζητήσουν ψηλότερα καβαλέτα για το τιμόνι για να βρούν χώρο για την έξοδο του ποδιού αλλά εδώ μπαίνουμε στις προσωπικές προτιμήσεις του καθένα μας.
    To πιο κεφάτο πράγμα μ’αυτή την Ducati είναι οι στροφές, μοιάζει να μην έχει σημασία με πόση ταχύτητα θα τις πάρεις! Είτε τσιμπώντας ττις ακτινικές Brembo και είσοδο με ντριφτ είτε ακολουθώντας γυροσκοπικά τις γραμμές που σε υποβάλει η πίστα το τελικό αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Η Ducati Hypermotard 1100S καταπίνει τις στροφές για πρωινό, γεύμα και δείπνο!
    Παράλληλα, η μηχανή σου δίνει μεγάλο περιθώριο για λάθη. Εχοντας την στιβαρή αίσθηση μίας street (του Multistrada από το οποίο προέρχεται) δεν νοιώθεις πουθενά το αίσθημα της “πλευστότητας”, όχι με την 165άρα διαδρομή που δίνει το 50άρι μπροστινό της Marzocchi και τα 145mm του ακριβού (και ρυθμιζόμενου στο ύψος) Ohlins πυο δεν πρόκειται να μασήσει από τα 90 άλογα του Ducati.
    hypermoto1100Sc  Ο κινητήρας-δότης...
...από το Multistrada DS είναι αερόψυκτος, δικύλινδρος σε σχήμα L2 (περιττά λόγια μάλλον όταν μιλάμε για Ducati) με 2 βαλβίδες και ροπή 10,5 κιλών στις μόλις 4.750. Θεωρούμε ότι η επιλογή ήταν σωστή καθώς εδώ η ροπή κάνει το παιχνίδι. Και ό ήχος, βεβαίως-βεβαίως. Tο Supermotard 1100 μπορεί κάλλιστα να αντικαταστήσει τον πρωινό καφέ αφού ακούγοντάς τον , ξυπνάς! Ισως να “έφταιγε” και το Jolly café που ήταν μαζί μας στην δοκιμή και μας κρατούσε στην τσίτα μαζί με τον ιδιοκτήτη του, έναν 100% λάτρη των μοτοσυκλετών, είχε και την υπέροχη 1098S του εκεί φορτωμένη όσο δεν φαντάζεστε...
   Πίσω στο 1100 η μόνη περίπτωση που έκρινα “λίγους” τους 95 ίππους ήταν στην ευθεία πριν την Κ1 και τα...
     ...φρένα!!!
     Με δύο ακτινικές δαγκάνες, τρόμπα από τα superbike μοντέλα και πιατέλες 320mm (όλα με υπογραφή Brembo) το αρχικό δάγκωμα και η δύναμη επιβράδυνσης είναι τέτοια που θυμίζει κατευθείαν στημένο μονοκύλινδρο supermoto. Σίγουρα κλείνει το κεφάλαιο “σταματώ” με πειστικότητα...

hypermoto100SdΟι διαφορές του S με το “απλό” 1100...
...είναι αρκετές ώστε να δικαιολογήσουν τα 2.100 της επιπλέον διαφοράς κόστους από τα 12.400 ευρώ του βασικού μοντέλου. Κατ’αρχήν υπάρχει επίστρωση DLC (Diamond like carbon) στα καλάμια για ελαχιστοποίηση των στατικών τριβών και καλύτερη πληροφορία από το μπροστινό σύστημα).
Το std αμορτισέρ της Sachs παραχωρεί την θέση του σε ένα Ohlins το οποίο προσφέρει επιπλέον ρύθμιση ύψους, βασικό ατού για έναν απαιτητικό χρήστη πίστας.
   Σημαντικότατη είναι η χρήση ζαντών Marchesini που είναι 2 κιλά ελαφρύτερες από τις std και ξέρουμε όλοι τι επίπτωση έχει ένα τόσο μεγάλο μη αναρτώμενο βάρος στις επιδόσεις αλλά πολύ περισσότερο στην συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Στα ελαστικά συναντάμε Pirelli Diablo Corsa III αντί για τα Bridgestone BT014. Τα Corsa ήταν το καλύτερο δώρο για χρήση πίστας, thanks, God!
Οι δαγκάνες των μπροστινών δισκόφρενων είναι monobloc ενώ προστατευτικά καλαμιών, κάτω μπροστινό φτερό, ουρά και καπάκια κινητήρα είναι κατασκευασμένα από carbon. Mετά απ’όλα αυτά η επιλογή ανάμεσα στο απλό και το S (για Special, προφανώς) μοιάζει γρίφος για προσωπική επίλυση του καθένα...

Υπερμοτό!
   Σίγουρα σε μικρές ταχύτητες θέλει περισσότερους μύες από ένα μονοκύλινδρο.
    Σίγουρα, οι εμπνευσμένοι/πτυσσόμενοι καθρέπτες έχουν τόσους κραδασμούς που όσο ανεβαίνουν οι στροφές του μοτέρ νομίζεις ότι έχεις ...μυωπία.
   Σίγουρα με τις after market Termignoni, 5 περισσότερους ίππους (95-97hp πραγματικούς) και αυξημένη ευστροφία το Hypermotard γίνεται συγκλονιστικά ελκυστικό πακέτο. Σίγουρα, τα 220 χλμ τελικής θα μπορούσαν να είναι παραπάνω σε ένα τόσο σταθερό πακέτο.
    Σίγουρα τα 12,5 lt του ρεζερβουάρ αν πορωθείς θα τελειώσουν πριν να θέλεις να κατεβείς από την σέλα της. Aλλά...
    H Ducati Hypermotard 1100S ζυγίζει 179 κιλά και αφαιρείται 2 για την S. Διαθέτει lap timer (όπως η 1098). Για το 2008 η ιταλική εταιρία λάνσαρε στην προηγούμενο ΕΙCMA και μία μαύρη έκδοση για το αστέρι της (φωτό αριστερά), ένα εντελώς “κακό” δίτροχο και μόνο για την έκδοση S. Ψηφίστηκε από περιοδικά (Motorrad, In Moto, Motociclismo, Toff and Moto Journal) σαν την μοτοσυκλέτα της χρονιάς για το 2008 στην κατηγορία Enduro/Supermoto. Στο ...ενημερωτικότατο video αναβάτης είναι ο Ernie "Edub" Vigil...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:

KINHTHΡΑΣ: Τετράχρονος, αερόψυκτος, δικύλινδρος σε σχήμα L με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών,  1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες/κύλιδρο.
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.078cc, ΔΙΑΜΕΤΡΟΣΧΔΙΑΔΡΟΜΗ: 98Χ71mm, ΣΥΜΠΙΕΣΗ: 10,5:1, ΕΚΚΙΝΗΣΗ: Μίζα  ΜΕΤΑΔΟΣΗ: 6 σχέσεις, τελική μετάδοση αλυσίδα/2.800 (15/42), Πρωτεύουσα μετάδοση: 1.840 ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Ηλεκτρονικός ψεκασμός Marelli (45mm), EΞΑΓΩΓΗ: Εξάτμιση 2 σε 2 με δύο αισθητήρες “λ”. ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ: Ξηρός, πολύδισκος ΠΛΑΙΣΙΟ:  Ατσάλινο, χωροδικτύωμα σωληνωτό με αλουμινένιο ψαλίδι. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: ύψος σέλας: 845mm. μεταξόνιο: 1.455mm,  Κάστερ: 24 μοίρες, ίχνος: -
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 12,5 lt (3,5ρεζέρβα), ΒΑΡΟΣ (κατασκευαστή /χωρίς καύσιμα): 179 (177 (S) κιλά   ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ:  μπροστά  ανάποδο τηλεσκοπικό πηρούνι Marzocchi 50mm (διαδρομή 165mm) με ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίων, απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς  πίσω  αιωρούμενο μονόμπρατσο αλουμινένιο ψαλίδι με μονό αμορτισέρ Sachs (Ohlins για το S) και ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου,  απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς (διαδρομή 145mm και ρύθμιση ύψους για το S) )., ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Μπροστά: 120/70-17” Πίσω: 180/55-17” ΦΡΕΝΑ: Μπροστά 2 δίσκοι Brembo 320 με ακτινικές monoblock δαγκάνες 4 εμβόλων και πίσω  245mm με δαγκάνα δύο εμβόλων.
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ: 90hp/7.750 rpm ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ: 10,5kg-m/4.750 rpm
ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ: Εξάτμιση 2 σε 1 ή 2 σε 2, αγωνιστικοί εκκεντροφόροι, αγωνιστικός συμπλέκτης ολίσθησης, ρυθμιζόμενο αμορτισέρ τιμονιού, προστατευτικά μαρσπιέ από teflon, carbon πίσω φτερό, carbon κάλυμμα ρεζερβουάρ, κάρτερ μαγνησίου με βίδες τιτανίου, αγωνιστική σέλα, Ducati Data Analyser

Thursday the 26th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.