www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

 kawa Z1000test1

Ολες οι θυελλώδεις σχέσεις αρχίζουν με τις πρώτες ματιές και η Ζ1000 δεν έχει καμμία δυσκολία να τις κερδίζει. Και κερδίζει πολλές, αν κρίνουμε από τις πωλήσεις της πρώτης γενιάς των Ζ... Εκείνη η μοτοσικλέτα ουσιαστικά αποτέλεσε το μοντέλο που ξύπνησε το ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού για τις γυμνές street, μία σχετικά παραγκωνισμένη κατηγορία, πριν το 2003... Τσεκάρετε στο τέλος του κειμένου την εικόνα του Ζ1000 στην αγορά του μεταχειρισμένου.


   H Z1000 δεν χρειάζεται πολύ ώρα για να σε “δέσει” μαζί της. Αυτή η δεύτερη γενιά που παρουσιάστηκε πέρσι διαφέρει αρκετά από την προηγούμενη. Περισσότερη άνετη, με πιο εκμεταλλεύσιμη απόδοση της ιπποδύναμης, λιγότερο ακραία στα γεωμετρικά της χαρακτηριστικά και πιο όμορφη παρά ποτέ! Με λίγα λόγια έγινε πιο φιλική και πιο βολική, πιο “εμπορική” ας πούμε. kawa z1000 strippedΟταν πρωτοπαρουσιάστηκε ήταν αρκετά δύστροπη (όπως όλες οι streetfighter “οφείλουν” να είναι)  ενώ τώρα αυτή την στάμπα έχουν άλλοι εκπρόσωποι της κατηγορίας (βλέπε Aprilia Tuono, Triumph Speed Triple). Ακόμη και η συμπατριώτισσα FZ1 της Yamaha είναι πιο “κοφτερή” από αυτήν κι έτσι το Ζ1000 που ανανεώθηκε πέρσι εν’όψη των επερχόμενων Εuro 3 προδιαγραφών δείχνει σαφή προτίμηση στην άνεση και την φιλικότητα. Πρώτα απ’όλα το πλαίσιο έχει στείλει τους κραδασμούς στο πυρ το εξώτερο με την νέα του αρχιτεκτονική που αφήνει “κρεμασμένο” τον κινητήρα πάνω σε 8 βάσεις, οι μισές διαθέτουν σινεμπλόκ. Ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, διαφορετική θέση οδήγησης και εργονομία έχουν αλλάξει όλο το σκηνικό.

 

Από την πρώτη επαφή καταλαβαίνεις την αυξημένη ροπή στις χαμηλές/μεσαίες το οποίο στοίχισε βέβαια 5 ίππους στην μέγιστη απόδοση. Σ’αυτό συντέλεσαν η μικρότερη διάμετρος του ψεκασμού (που μειώθηκε στα 36mm από τα 38) σε συνδυασμό με τον νέο χάρτη της ψηφιακής ανάφλεξης αλλά και την βαλβίδα τύπου Exup που τοποθετήθηκε στις μία από τις δύο εξατμίσεις. Πιο μικρές είναι πλέον και οι διαστάσεις των βαλβίδων ενώ και ο χρονισμός των εκκεντροφόρων έχει πιο ήπιο χαρακτήρα.

 kawa Z1000test1Από την πρώτη επαφή καταλαβαίνεις την αυξημένη ροπή στις χαμηλές/μεσαίες το οποίο στοίχισε βέβαια 5 ίππους στην μέγιστη απόδοση. Σ’αυτό συντέλεσαν η μικρότερη διάμετρος του ψεκασμού (που μειώθηκε στα 36mm από τα 38) σε συνδυασμό με τον νέο χάρτη της ψηφιακής ανάφλεξης αλλά και την βαλβίδα τύπου Exup που τοποθετήθηκε στις μία από τις δύο εξατμίσεις. Πιο μικρές είναι πλέον και οι διαστάσεις των βαλβίδων ενώ και ο χρονισμός των εκκεντροφόρων έχει πιο ήπιο χαρακτήρα. Oλα τα παραπάνω συντέλεσαν στην ηπιότερη συμπεριφορά του μοτέρ που πλέον αρέσει σε περισσότερους αναβάτες. Το ίδιο και η θέση οδήγησης! Τα γόνατα κουμπώνουν τώρα σωστά στο ρεζερβουάρ και η εργονομία είναι αυτή που περιμένεις από μία streetfighter: Sport θέση από την μέση και κάτω, όρθια και με μεγάλο μοχλό στο τιμόνι τα χέρια. Ετοιμος για όλα;!
   Η επιτάχυνση είναι γραμμική και οι ρεπρίζ γρήγορες και σε συνδυασμό με την ευελιγία του συνόλου δεν αργείς να αισθανθείς πολύ γρήγορα ότι γνωρίζεστε από παλιά με την Ζ. Ετσι είναι, πάντα οι εξελίξεις των πρώτων μοντέλων έχουν αυτό το προσόν, των διορθώσεων δηλαδή μερικών αρχικών “αστοχιών”. Βέβαια, επειδή όλοι μας αγαπάμε τις μοτοσικλέτες τις βαφτίζουμε “ιδιαιτερότητες” ή “χαρακτήρα”. Αυτή η Ζ δεν έχει τέτοιες...

kawa Z1000testΜπορεί να μην διαθέτει τερτίπια η Ζ1000 αλλά από χαρακτήρα έχει περισσευούμενο! Το καταλαβαίνεις στο πέρασμά σου με τα βλέμματα που καρφώνονται πάνω σου. Ειδικά αυτός ο νέος χρωματισμός του 08 στο μοδάτο άσπρο με τις γυαλισμένες ζάντες είναι μαγνήτης κυριολεκτικά.
       Και στο τομέα της πρακτικότητας έχουμε πιο ολοκληρωμένο πακέτο με την νέα μάσκα να δίνει ελάχιστα καλύτερη κάλυψη από τον αέρα. Κι αν αποφασίσετε να αποχωριστείτε την απίθανη αλλά μίνιμαλ ζελατινούλα για χάρη μίας μεγαλύτερης after market τότε θα αυξήσετε τις μουαγιέν σας κατά πολύ. Οι αυξημένες ικανότητες στα στροφιλίκια θα αφήσουν χαμόγελα ευτυχίας σε πολλούς περισσότερους από την παλιά γενιά που είχε ολίγη δύστροπη συμπεριφορά σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Με την αργότερη γεωμετρία αυτής της Ζ τα πράγματα ισορρόπησαν και οι εκπλήξεις όχι μόνο δεν υπάρχουν αλλά η όλη συμπεριφορά είναι άψογη. Δώστε στροφιλίκια στο Ζ και εκμεταλλευτείτε την ροπή του. Θα περάσετε καλά!
    Οι αναρτήσεις είναι πιο προοδευτικές από πριν και τώρα που είναι ρυθμιζόμενες θα έρθει και κάποια στιγμή η ώρα να τις φέρετε στα μέτρα σας. Μην βαρεθείτε να το κάνετε και θα ανταμειφθείτε. Τα φρένα με τις νέες δαγκάνες της Nissin και την ακτινική τρόμπα είναι ένα από τα μεγάλα ατού του Ζ1000 ενώ την ιδιαιτερότητα να ενεργοποιείται πρώτα η δεξιά και μετά η αριστερή δαγκάνα την καταλαβαίνει κανείς μόνο στην γρήγορη οδήγηση. Και το πίσω φρένο ακολουθεί ...αβάδιστα!

kawa Z1000test2O συνεπιβάτης δεν θα τρελλαθεί από την χαρά του με την σέλα που του αναλογεί ενώ η απουσία χειρολαβών είναι αναγκαίο κακό για μία μοτοσικλέτα που θέλει να κρατήσει καθαρές τις γραμμές της. Για την  νέα αισθητική της Ζ μιλάνε τα βλέμματα θαυμασμού που συγκεντρώνει αν και θα μπορούσε να αποφευχθεί το ψευτοπλαίσιο αλουμνίου που μοστράρεται στα πλάγια, η Ζ1000 δεν έχει ανάγκη από εντυπωσιασμούς! Αλλωστε, αυτός που θα αγοράσει Ζ ξέρει τι να περιμένει από αυτήν; Δύναμη με στυλ, πρακτικότητα για καθημερινή χρήση, ασφάλεια που μόνο από supersport πακέτο μπορείς να απολαύσεις και μία γενική εικόνα που παραπέμπει σε δυνασμισμό και ...επανάσταση! Μπορεί η Ζ1000 να άλλαξε από πέρσι και να μην είναι η τρομοκράτισσα όπως πριν 5 χρόνια αλλά με το νέο της στυλ και χαρακτήρα πουλάει πολύ και με το δίκιο της. Και με αυτό το υπέροχο άσπρο χρωματισμό με τις κόκκινες πινελιές στο κορμί της θα πάρει τα μυαλά σε ακόμη περισσότερους. Στην αγορά βρίσκετε το Ζ1000 ‘08 ακόμη και με 10.400 (10.900 με ABS) οπότε έχετε ακόμη ένα επιχείρημα για να ξαλαφρώσετε τον  τραπεζικό σας λογαριασμό. Εμείς θα είμαστε οι τελευταίοι που θα σας κατηγορήσουμε...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KINHTHΡΑΣ: Τετράχρονος, υγρόψυκτος, τετρακύλινδρος σε σειρά,  2 ΕΕΚ και 4 βαλβίδες ανά κύλιδρο.
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 953cc
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣΧΔΙΑΔΡΟΜΗ: 77,2Χ50,9mm
ΣΥΜΠΙΕΣΗ: 11,2:1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ: Μίζα
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: 6 σχέσεις, τελική μετάδοση αλυσίδα
Πρωτεύουσα μετάδοση: 1.840
1η                1.717 (84/49)                                 2η                2.571 (36/14)
3η                1.882 (32/17)                                 4η                1.333 (28/21)
5η                1.095 (32/21)                                 6η                2.667 (40/15)
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Ψεκασμός Keihin 36mm oval σώματα
EΞΑΓΩΓΗ: Εξάτμιση 4 σε δύο, ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ: Υγρός, πολύδισκος.
ΠΛΑΙΣΙΟ:  Χαλύβδινο, σωληνωτό, Ολικό μήκος: 2.090mm, πλάτος: 780mm, ύψος σέλας: 820mm. μεταξόνιο: 1.445mm  Κάστερ: 25 μοίρες, ίχνος: 103 mm,
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 18,5 lt (4 ρεζέρβα)
ΒΑΡΟΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ: 205 (209 για την έκδοση S) κιλά
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΒΑΡΟΣ: 228  κιλά
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ:  μπροστά  ανάποδο τηλεσκοπικό πηρούνι 41mm (διαδρομή 120mm) με ρυθμίσεις προφόρτισης και απόσβεσης επαναφοράς, πίσω  αιωρούμενο μονόμπρατσο αλουμινένιο ψαλίδι με unitrack και αμορτισέρ μερυθμιζόμενη προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς (διαδρομή 150mm).
ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Μπροστά: 120/70-17” Πίσω: 190/50-17”
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά 2 δίσκοι Nissin 300mm με ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων και πίσω  250mm με δαγκάνα 2 εμβόλων.

 

AΓΟΡΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟΥ Z1000 '08-'10

Οι τιμές για τα μοντέλα 2008-2010 κυμαίνονται κατά μέσο όρο από 6.300-7300 αλλά τα βρίσκουμε να αρχίζουν και από τα 5.500 (και αντίστοιχα να φτανουν μέχρι και τα 9). Μιλώντας για 9 σ'αυτή την τιμή το βρήκαμε καινούργιο, ένα μοντέλο του 2009... Το 2010 το μοντέλο άλλαξε οπότε τώρα ξέρετε ότι υπάρχουν τρεις γενιές Ζ1000 στην αγορά: η πρώτη (2003-2007), η δεύτερη (2008-2010) και η τρίτη (2011-). Κι αν τα πρώτα έφεραν το streetfighting στην αγορά τα τελευταία έχουν πάει σε άλλο (σχεδιαστικό κυρίως) επίπεδο. Σοβαρά προβλήματα δεν έχουν αναφερθεί.

Tuesday the 19th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.