www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

Yamaha-Vmax1800-2009Ξεφυλλίζω ένα βιβλίο με σκληρό εξώφυλλο που στην πρώτη του σελίδα, πρώτη σειρά αρχίζει με αυτή την φράση (μεταφράζω):
    “Αυτό το βιβλίο λέει την συναρπαστική ιστορία της εξέλιξης του VMAX και είναι ένα δώρο στους τυχερούς που τους ανήκει αυτή η υπέροχη μοτοσυκλέτα.”
     “Καλά θα ήτανε”, σκέφτηκα.
     Είκοσι οκτώ χρόνια έχουν περάσει από το θεαματικό ντεμπούτο της και η νέα VMAX μένει πιστή στην ιδεολογία της να δημιουργεί “Kando”. Στα ιαπωνικά σημαίνει κάτι σαν “συναίσθημα” ή μάλλον καλύτερα ο συνδυασμός ανατριχίλας και βαθιάς ικανοποίησης. Αυτό που νοιώθει ο καθένας μας όταν οδηγεί πρώτη φορά την μοτοσυκλέτα των ονείρων του. Αυτό το δυσεύρετο συναίσθημα ήθελε πάντα να δίνει στους αναβάτες των VMAX της η ΥΑΜΑΗΑ κι αν κρίνουμε από τις στρατιές των ανά τον κόσμο θαυμαστών της, το κατάφερε.

   Yamama V max 1800 2009 test

Vmax 2009 Πολλά ήταν τα χρόνια που κάθε καλοκαίρι οι φήμες για “το νέο VMAX” πλήθαιναν επικίνδυνα. Ακούγονταν τα πιο τρελλά. Τον Αύγουστο πριν τις ευρωπαϊκές εκθέσεις ειδικά η μπάλα χανόταν. Μέχρι την Ανοιξη του 2005 που στο Tokyo Motor Show είδε το φως (των φωτογραφικών φλας κυρίως...) η νέα VMAX. Οσοι δεν λιποθύμισαν αμέσως δέχτηκαν τις πρώτες βοήθειες για να συνέλθουν. Εμφάνιση νοκ άουτ, κινητήρας εργοστάσιο, γραμμές καμπυλωτές και δυναμικές ταυτόχρονα και σχήμα ...VMAX, αυτό τα λέει όλα! Από τότε άρχισε να κάνει βόλτες στις εκθέσεις όλου του κόσμου, η ΥΑΜΑΗΑ δεν βιαζόταν, ήξερε ότι ο χρόνος κυλάει υπέρ της. Ο μύθος ήταν πάντα μαζί με τις VMAX και το feedback από τις αντιδράσεις του κόσμου υπερπολύτιμες για την ολοκλήρωσή της πριν βγει στην παραγωγή.
   - “Πόση δύναμη πρέπει να’χει?” ήταν η συνηθισμένη ερώτηση των ΥΑΜΑΧητών.
 - “Πάρα πολλή είναι εντάξει” ήταν η απάντηση των περισσοτέρων, ίσως όχι με αυτές ακριβώς τις λέξεις. Αλλά όλοι εννοούσαν αυτό. Ηθελαν περρίσευμα, να μην ξέρουν πού να την βάλουν, να υπάρχει κι ας μην χρειάζεται, λέμε.
 Yama Vmax1800 2009 Και η ΥΑΜΑΗΑ τους έκανε την χάρη! Το 2009 τελικά έφτιαξε ένα τερατώδες τετρακύλινδρο μοτέρ σε σχήμα V με περιεχόμενη γωνία 65 μοιρών που κουβαλάει τεχνολογία ακόμη και το R1. YCC-T, YCC-I, αχ αυτοί οι μεταβλητοί αυλοί (από 150 σε 54mm) και ο ψεκασμός φουλ στα ηλεκτρονικά μπορεί να πνίγουν τις ρομαντικές μας διαθέσεις για σκαλίσματα σε καρμπυρατέρ (η προηγούμενη γενιά  είχε V-Boost που μετά τις 5.700 τάϊζε ένα δεύτερο καρμπυρατέρ τους αδηφάγους κυλίνδρους) αλλά πρέπει να συμφωνήσουμε όλοι μαζί ότι τώρα γίνονται τα πάντα, όταν πρέπει, όσο πρέπει. Και με ευκολία, χωρίς δράματα.
     Αλυσίδα κινεί μόνο τον εκκεντροφόρο εισαγωγής, γρανάζι έχει αναλάβει τον εξαγωγής. Αυτή η ...υβριδική λύση οδήγησης των εκκεντροφόρων επέτρεψε την σχεδίαση πιο συμπαγούς κεφαλής. Ετσι εξηγείται το γεγονός ότι για ίδιας διάστασης κινητήρα με τον προηγούμενο (1.198cc)  η ΥΑΜΑΗΑ πέτυχε να έχει 480 κυβικά παραπάνω.
   Πολλοί θα περίμεναν ο κινητήρας με τα 1.679 κυβικά να έχει τερατώδη εμφάνιση. Μην ξεχνάμε όμως ότι βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα εδώ και σχεδόν μία δεκαετία. Κουλάρετε, δεν χρειάζεται να τρομάζουμε κανένα. Συμπεριλαμβανομένων και των εαυτών μας. Αλλωστε οι σχετικά compact διαστάσεις του μοτέρ είχαν ευεργετικό αποτέλεσμα και στην σχεδίαση του πλαισίου (αλουμινένιο όπως και το υποπλαίσιο) και φυσικά στην σωστή κατανομή του βάρους, απαραίτητο στοιχείο για μία ισορροπημένη συμπεριφορά που πρακτικά φαίνεται αμέσως από την πρώτη βόλτα μαζί της.
    Yamama Vmax 2009 Αυτό που επίσης φαίνεται ότι το πόσο καθηλώνει τα βλέμματα. Δεν χρειάζεται να ξέρεις ότι βλέπεις την νέα VMAX. Και άσχετος να είσαι νοιώθεις ότι παρατηρείς κάτι ξεχωριστό. Ματ.
     Η πλάκα είναι ότι αρχικά είχε σχεδιαστεί με πιο πολλά κυβικά! Το πράγμα θα ξέφευγε.. Ακόμη κι έτσι όμως αποδίδει 200 ίππους κι επειδή θέλουμε (όχι πάντα) να είμαστε ακριβείς μιλάμε για 197,4hp/9.000 στροφές και 123 lb-ft ροπής και για να πούμε ευρωπαϊκά 17 kg-m/6.500. Ωραία δεν ακούγονται? Με διαστάσεις 90Χ66 και συμπίεση 11,3:1 μπορεί χαλαρά να κατέβει τα 10 δευτερόλεπτα στα 400 αλλά δεν το θυμήσαμε στον αναβάτη της πρωταθλητή dragster Σταύρο Σβραχνό γιατί δεν θα ήθελε δεύτερη κουβέντα να βγάλουμε τα χρονόμετρα έξω. Και γνωρίζαμε όλοι κάποιον που θα είχε αντίρρηση, στρώσιμο γαρ. Aφού διώξαμε τις κακές σκέψεις (θα επανέλθουμε όμως!) Πάντως, πρόσφατα διαβάσαμε για 9.51 και δεν το θεωρούμε και απραγματοποίητο...
      H αντίδραση στο άνοιγμα του fly-by-wire γκαζιού είναι αυτολεξί α-κα-ρι-αί-α και η πλάκα είναι ότι η διάσημη κλωτσιά του προγόνου της υπάρχει δυνατότερα και ψηλότερα, στις 6.650 (αυτό θα πει ακρίβεια!). Ο υδραυλικός συμπλέκτης είναι πολύ συνεργάσιμος και το 5τάχυτο κιβώτιο το ίδιο. Η εξαγωγή είναι 4-1-2-4 και τα χαρακτηριστικά τελικά είναι από τιτάνιο. Εκτός από Exup κρύβονται μέσα τους και τριοδικός καταλύτης με αισθητήρα οξυγόνου.
    Στις αναρτήσεις έχουμε ένα εντυπωσιακό τηλεσκοπικό cartridge πιρούνι διαμέτρου 52 mm με τα καλάμια του να μπλεδίζουν από τα οξίδια του τιτανίου. Οι μάνες έχουν και οι δύο τριπλό δέσιμο, η πάνω είναι από χυτό αλουμίνιο, η κάτω από εξελασμένο.

     Τα φρένα της εκτός από ...λουλουδιαστά είναι και πολύ μεγάλα! 320 χιλιοστά διαμέτρου επί δύο δίσκοι επί ακτινική τρόμπα της Brembo επί εξαπίστονη δαγκάνα της Sumitomo μας κάνουν ένα πακέτο άκρως αποτελεσματικό όπως διαπιστώσαμε. Ακόμη και στο πίσω τροχό έχει επιστρατευθεί δίσκος 298mm με δαγκάνα Akebono. Eπιπλέον υπάρχει στάνταρτ σύστημα ABS κι εκεί το θέμα κλείνει.
     Ο πίσω τροχός αναρτάται σε μονό αμορτισέρ που δίνει διαδρομή σχεδόν 11 εκατοστών στον τροχό και ρυθμίζεται στην προφόρτιση του ελατηρίου όπως και κατά την συμπίεση και την επαναφορά του ακριβώς όπως και το πιρούνι.
Yamaha Vmax1800 -2009     Ο νέος Velocitus Maximus ζυγίζει 310 κιλά. Ποτέ τα VMAX δεν φημίζονταν για την ελαφρύτητα τους, άλλωστε. Στα όργανα έχουμε δύο ...γκρουπ, ένα στροφόμετρο, κοντέρ και ενδείξεις φλας στο τιμόνι και onboard computer στο ρεζερβουάρ που στην οθόνη του εμφαίζονται κατόπιν αιτήσεώς σας όλες οι πληροφορίες: από οδόμετρο, ρολόι, δύο μερικούς χιλιομετρητές, στάθμη βενζίνης και δείκτης ταχύτητας στο κιβώτιο. Ακόμη σου λέει την θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού, την κατανάλωση, την θερμοκρασία στην εισαγωγή, την γωνία που ανοίγει το γκάζι, έχει ακόμη και χρονόμετρο που μετράει ανάποδα! Ναι, δεν μοιάζει πολύ του εξαφανισθέντα προγόνου του. Αυτό είναι εξελιγμένο είδος...
      Ακόμη κι αν είναι εφοδιασμένο με τόνους (που λέει ο λόγος) αλουμινίου η ΥΑΜΑΗΑ το έχει προικίσει με έξτρα carbon αξεσουάρ για τυχόν διάθεσή σας να το βάλετε σε διατροφή και να χάσει κανένα κιλάκι. Καλοκαιριάζει κιόλας, ξέρετε. Εχει φτερά, εισαγωγές και τα καπάκια της πίσω σέλας όπως και τα πλαϊνά.
     To  αλουμινένιο της πλαίσιο είναι τύπου “διαμάντι” και είναι σχεδιασμένος ώστε να χρησιμοποιεί τον κινητήρα σαν ενεργό μέρος του εκμεταλλευόμενο την ακαμψία του. Χρησιμοποιεί χυτά και εξελασμένα τμήματα και δίνει στην μοτοσυκλέτα ένα πραγματικά χορταστικό μεταξόνιο: 1.700 χιλιοστά, 110 παραπάνω από τον προκάτοχό του.

  - “Πόση δύναμη πρέπει να’χει?” ήταν η συνηθισμένη ερώτηση των ΥΑΜΑΧητών.
 - “Πάρα πολλή είναι εντάξει” ήταν η απάντηση των περισσοτέρων, ίσως όχι με αυτές ακριβώς τις λέξεις. Αλλά όλοι εννοούσαν αυτό. Ηθελαν περρίσευμα, να μην ξέρουν πού να την βάλουν, να υπάρχει κι ας μην χρειάζεται, λέμε.

Σήμερα, η τιμή των έτσι κι αλλιώς λίγων Vmax που κυκλοφορούν εκεί έξω ψάχνοντας νέο ιδιοκτήτη είναι γύρω στα 15.000 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KINHTHΡΑΣ: Τετράχρονος, υγρόψυκτος, V4 65ο,2 ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλιδρο.
ΚΥΒΙΣΜΟΣ:1.679cc
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ Χ ΔΙΑΔΡΟΜΗ: 90Χ66mm
ΣΥΜΠΙΕΣΗ: 11,3:1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ: Μίζα
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: 5 σχέσεις, τελική μετάδοση με άξονα
Πρωτεύουσα μετάδοση: 1.87
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Ψεκασμός ηλεκτρονικός
EΞΑΓΩΓΗ: Εξάτμιση 4 σε 2 σε 4, τριοδικός καταλύτης, αισθητήρας «λ»
ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ: Υγρός, πολύδισκος, υδραυλικός
ΠΛΑΙΣΙΟ: Τύπου διαμάντι, αλουμινένιο,  υποπλαίσιο αλουμινένιο.
Ολικό μήκος: 2.395mm, ύψος σέλας: 775mm.  μεταξόνιο: 1.700mmελάχιστη απόσταση από το έδαφος: -,
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 15 lt (- ρεζέρβα)
ΒΑΡΟΣ: 307 κιλά
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: μπροστά ανάποδο τηλεσκοπικό πηρούνι 52mm (διαδρομή 120mm) πλήρεις ρυθμίσεις, πίσω αλουμινένιο ψαλίδι με μονό αμορτισέρ, ρυθμίσεις ΠΕ και ΑΕ /ΣΕ (διαδρομή 110mm)
ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Μπροστά: 120/70-18”
Πίσω: 200/50R-18”
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά 2 δίσκοι 320 με ακτινικές
δαγκάνες 6 εμβόλων και πίσω 298mm με δαγκάνα ενός εμβόλου.
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ: 200hp/9.000rpm
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ: 17kg-m/6.500rpm
ΟΡΓΑΝΑ/ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Αναλογικό στροφόμετρο, ψηφιακό όργανο με ενδείξεις ταχύμετρου,  ολικού και μερικών χιλιομετρητών,  ρύθμιση έντασης φωτισμού οργάνων, ρολόι,  θερμοκρασία αέρα στην εισαγωγή, θερμοκρασία ψυκτικού, λυχνίες  φλας, διαγνωστικού ελέγχου, ρυθμιζόμενη μανέτα φρένου και συμπλέκτη,   ABS, κατανάλωσης, γωνία βαλβίδας γκαζιού, στάθμη βενζίνης, δείκτης ταχύτητας στο κιβώτιο.

Eυχαριστούμε το κατάστημα ΜΟΤΟ ΣΒΡΑΧΝΟΣ για την παραχώρηση της VMAX και την βοήθεια στην φωτογράφιση.

Thursday the 26th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.