www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

Μετά τις Enfield και LML ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε κι ένα μεγάλο Ινδό κατασκευαστή. Και συγκεκριμένα ένα από τους μεγαλύτερες στο κόσμο, την BAJAJ (προφέρεται Μπατζάτζ) που κάνει είσοδο στην ελληνική αγορά, 5 χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου καρπού της συνεργασίας της με την ΚΤΜ με το Duke 125. Σήμερα θα γνωρίσουμε το Pulsar 200NS.

H μοτοσυκλετιστική παράδοση είναι στα ντουζένια της αυτό το καιρό! Ακόμη και στην Ελλάδα μας, χώρα πρακτικά χωρίς κατασκευαστικό παρελθόν η νοσταλγία για κάθε τι που σχετίζεται με τη μοτοσυκλέτα και το παρελθόν της είναι εμπορικά ανερχόμενο ακολουθώντας τη παγκόσμια τάση που θέλει το δίτροχο vintage να ορίζει σχήματα στα νέα μοντέλα, celebrities τύπου David Beckham να σπρώχνουν ολόκληρες σχετικές γκάμες ρούχων και αξεσουάρ κι ένα νεοχιπστεράδικο εσάνς από “ανέμελο” look για να δέσει η νέα εμπορική αυτή συνταγή που -αν μη τι άλλο- έχει τα καλά και τα κακά της. Δεν είναι ώρα για να το αναλύουμε. Σήμερα θα γνωρίσουμε τη μοναδική μοτοσυκλέτα που πέρασε από το παρελθόν στο μέλλον χωρίς να σταματήσει η παραγωγή της ούτε για μία μέρα! Μιλάμε για την ινδικής κατασκευής, βρεταννικής καταγωγής Royal Enfield και ειδικά το μοντέλο της Classic 500. Μία κλασσική καλλονή που -για δες!- επανήλθε στη μόδα, χωρίς να απουσιάσει ποτέ...

   Ολα τα ωραία αρχίζουν κάπως έτσι. Παρατηρώντας ένα ανοιχτό χάρτη είναι σαν να κοιτάς μία κάτοψη της γής. Αν είσαι τύπος “Μεγαλέξανδρος” θα πάρεις ένα βελάκι και όπου το ρίξεις για ‘κει θα ξεκινήσεις. Kαι αλλού θα φτάσεις! Αλλωστε “δεν έχει σημασία ο προορισμός”, σωστά;

   57 χρόνια! Τόσα ακριβώς γράφει το κοντέρ της ιστορίας του Bonneville, του πιο ιστορικού μοντέλου της αγγλικής φίρμας. Και πριν ακριβώς 50 χρόνια, το 1966 η μόλις ανανεωμένη τότε Bonneville T120/R κρατούσε τα σκήπτρα στις τότε "superbikes" πριν εμφανιστεί η ιαπωνική πλημμυρίδα...

kymco-xciting-400i 2014Η πρώτη εμπειρία μας με το XCITING 400i της KYMCO έγινε αρκετά νωρίτερα από την επίσημη παρουσίασή του στην περασμένη EICMA όταν είχαμε την ευκαιρία να έχουμε για ένα διήμερο ένα μοντέλο προπαραγωγής. Σ'εκείνο το διάστημα κινηθήκαμε τόσο στην αχανή πρωτεύουσα όσο και στην Εθνική Οδό αποκτώντας μία ολοκληρωμένη άποψη για το νέο sport scooter της εταιρίας.

Παρακολουθώ την εξέλιξη του Tiger της Triumph από την αρχή της νέας του εποχής. Γιατί το πρώτο Triumph με αυτό το όνομα (Tiger 80) πρωτοπαρουσιάστηκε πίσω στο 1937 και τα νεώτερα (Tiger Trail) σταμάτησαν το 1982, όταν οι εγγλέζικη εταιρία έκλεινε τον πρώτο κύκλο ζωής της. Εδώ θα μιλήσουμε για την πιο φρέσκια απ'όλες τις Τίγρεις της Triumph, την Tiger 1050 sport, την εξέλιξη της 900 (1993-1998), της 955i (2001-2006) και της 1050 που έμελλε να είναι το πιο καλοπουλημένο μοντέλο των Αγγλων απανταχού.

  Ο Τίγρης που θα μπορούσε να λέγεται Λιοντάρι...
 Triumph Tiger 2008  ...και τα 1.050 κυβικά του που προέρχονται από τον κινητήρα του φοβερού και τρομερού Speed Triple εμφανίστηκε το 2007 και αποτελούσε το ...τρίτο επεισόδιο του επιτυχημένου μοντέλου της Triumph. H πρώτη του εμφάνιση (μιλάμε βέβαια για την σύγχρονη εποχή της αγγλικής εταιρίας) έγινε το 1993, απέκτησε ψεκασμό το 1999, το 2002 απέκτησε τον κινητήρα των 955cc που τού έδωσε 20 επιπλέον ίππους από τους 86 του προκατόχου του.

CB1000R 2009Πριν το 2008 μία πιπίλα κυκλοφορούσε συχνά πυκνά στους καλοθελητές, σχολιαστές , παρατηρητές και λοιπούς λήγοντες σε -τές.  Η Honda, έλεγαν, έγινε συντηρητική. Να, κοιτάξτε αυτό, δέστε εκείνο, κοίτα τ’άλλο.
Μετά, ήρθε η EICMA του ‘08. Πάρε το καινούργιο Transalp για αρχή να μπεις στο νόημα, τσέκαρε το super-duper CBR1000RR που έκανε τα δυναμόμετρα να παραμιλούν, να και "καπάκι" η CB1000R του άρθρου μας...

crossrunner test10Πώς άλλαξαν οι καιροί!
Δεν κύλισε πολύς χρόνος που οι Ιάπωνες κατασκευαστές σχεδίαζαν με την ίδια ευκολία ένα κινητήρα όσο τακτικά άλλαζαν και τα μοντέλα τους. Σήμερα, στην νέα εποχή του “οικονομικού πραγματισμού” που ανέτειλε αυτή είναι πλέον μία πολυτέλεια. Την αρχή έκανε η Z1000SX, μετά η Yamaha με το FZ8, μετά η Honda με το CBR600F και τώρα νάσου το Crossrunner 800. Νέα μοντέλα που χρησιμοποιούν  παλιές -δοκιμασμένα καλές- λύσεις.

honda vfr1200 5Η διαρροή ελεγχόμενων πληροφοριών μέσω διαδικτύου δεν είναι καινούργιο εργαλείο στα χέρια των εταιριών και κάλλιστα μπορεί να παίξει τον ρόλο των trailers στις χολυγουντιανές ταινίες. Να “φορτίσει” δηλαδή τους υποψήφιους θεατές (και στην περίπτωσή μας μοτοσυκλετιστές υψηλών απαιτήσεων) με την λαχτάρα να δουν την ταινία (ή να επιλέξουν το επόμενο “φετίχ” τους).

Triumph TIGER800 used2Ομολογώ ότι όλο και πιο σπάνια επλήσσομαι. Το “αναμενόμενο” και το “πολιτικά ορθό” που χαρακτηρίζει την εποχή μας δυστυχώς έχει περάσει σε αρκετά μεγάλο βαθμό και στον σχεδιασμό των μοτοσυκλετών. Βλέποντας το νέο μοντέλο διαβλέπω τι
είδους εντολές έδωσε ο μαρκετάς για να σχεδιαστεί ένα ακόμη ...κατανωλωτικό προϊόν. Οι μοτοσυκλετιστές όμως δεν θέλουμε αυτό. Θέλουμε η μηχανή μας να μας βάζει στην πρίζα. Καλά μέχρι εδώ?

Wednesday the 25th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.