www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

Αυτή η μοτοσυκλέτα είναι για την ΚΤΜ πολύ σημαντική για πολλούς λόγους. Στη φάση της ιλιγγιώδους ανάπτυξης που δυανύει η αυστριακή εταιρία (7η συνεχόμενη χρονιά με αύξηση των πωλήσεων, συνολικά 238.000 μοτοσυκλέτες το 2017 μαζί με τη Husqvarna) η ΚΤΜ είχε ένα πρόβλημα. Δεν είχε εκπρόσωπο στη δημοφιλή κατηγορία των 800cc! Σχεδίασαν λοιπόν τον πρώτο τους δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα από λευκό χαρτί αφού μέχρι τώρα η γκάμα διέθετε είτε μονοκύλινδρους έως 690 είτε V2 έως 1290. Η 790 Duke λοιπόν είναι η βάση για την εδραίωση του μεγαλύτερου πλέον Ευρωπαίου κατασκευαστή στη μεσαία κατηγορία αφού θα ακολουθήσουν τα 790 Adventure (κατά 99% είναι έτοιμη) και το RC790 που μάλλον θα το δούμε καλοκαιράκι του 2019...

Στα πλαίσια του ΜΤ tour της Yamaha είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το ανανεωμένο φετινό Tracer που είναι διαθέσιμο πλέον σε απλή και GT έκδοση. Μία μικτή διαδρομή εντός πόλης, σε ανοιχτό αυτοκινητόδρομο και σε κάθε είδους στροφιλίκια στις πέριξ της Θεσσαλονίκης περιοχές μου αποκάλυψε τις νέες πτυχές του χαρακτήρα του best seller της Yamaha.

Μετά τις Enfield και LML ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε κι ένα μεγάλο Ινδό κατασκευαστή. Και συγκεκριμένα ένα από τους μεγαλύτερες στο κόσμο, την BAJAJ (προφέρεται Μπατζάτζ) που κάνει είσοδο στην ελληνική αγορά, 5 χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου καρπού της συνεργασίας της με την ΚΤΜ με το Duke 125. Σήμερα θα γνωρίσουμε το Pulsar 200NS.

H μοτοσυκλετιστική παράδοση είναι στα ντουζένια της αυτό το καιρό! Ακόμη και στην Ελλάδα μας, χώρα πρακτικά χωρίς κατασκευαστικό παρελθόν η νοσταλγία για κάθε τι που σχετίζεται με τη μοτοσυκλέτα και το παρελθόν της είναι εμπορικά ανερχόμενο ακολουθώντας τη παγκόσμια τάση που θέλει το δίτροχο vintage να ορίζει σχήματα στα νέα μοντέλα, celebrities τύπου David Beckham να σπρώχνουν ολόκληρες σχετικές γκάμες ρούχων και αξεσουάρ κι ένα νεοχιπστεράδικο εσάνς από “ανέμελο” look για να δέσει η νέα εμπορική αυτή συνταγή που -αν μη τι άλλο- έχει τα καλά και τα κακά της. Δεν είναι ώρα για να το αναλύουμε. Σήμερα θα γνωρίσουμε τη μοναδική μοτοσυκλέτα που πέρασε από το παρελθόν στο μέλλον χωρίς να σταματήσει η παραγωγή της ούτε για μία μέρα! Μιλάμε για την ινδικής κατασκευής, βρεταννικής καταγωγής Royal Enfield και ειδικά το μοντέλο της Classic 500. Μία κλασσική καλλονή που -για δες!- επανήλθε στη μόδα, χωρίς να απουσιάσει ποτέ...

   Ολα τα ωραία αρχίζουν κάπως έτσι. Παρατηρώντας ένα ανοιχτό χάρτη είναι σαν να κοιτάς μία κάτοψη της γής. Αν είσαι τύπος “Μεγαλέξανδρος” θα πάρεις ένα βελάκι και όπου το ρίξεις για ‘κει θα ξεκινήσεις. Kαι αλλού θα φτάσεις! Αλλωστε “δεν έχει σημασία ο προορισμός”, σωστά;

   57 χρόνια! Τόσα ακριβώς γράφει το κοντέρ της ιστορίας του Bonneville, του πιο ιστορικού μοντέλου της αγγλικής φίρμας. Και πριν ακριβώς 50 χρόνια, το 1966 η μόλις ανανεωμένη τότε Bonneville T120/R κρατούσε τα σκήπτρα στις τότε "superbikes" πριν εμφανιστεί η ιαπωνική πλημμυρίδα...

kymco-xciting-400i 2014Η πρώτη εμπειρία μας με το XCITING 400i της KYMCO έγινε αρκετά νωρίτερα από την επίσημη παρουσίασή του στην περασμένη EICMA όταν είχαμε την ευκαιρία να έχουμε για ένα διήμερο ένα μοντέλο προπαραγωγής. Σ'εκείνο το διάστημα κινηθήκαμε τόσο στην αχανή πρωτεύουσα όσο και στην Εθνική Οδό αποκτώντας μία ολοκληρωμένη άποψη για το νέο sport scooter της εταιρίας.

Παρακολουθώ την εξέλιξη του Tiger της Triumph από την αρχή της νέας του εποχής. Γιατί το πρώτο Triumph με αυτό το όνομα (Tiger 80) πρωτοπαρουσιάστηκε πίσω στο 1937 και τα νεώτερα (Tiger Trail) σταμάτησαν το 1982, όταν οι εγγλέζικη εταιρία έκλεινε τον πρώτο κύκλο ζωής της. Εδώ θα μιλήσουμε για την πιο φρέσκια απ'όλες τις Τίγρεις της Triumph, την Tiger 1050 sport, την εξέλιξη της 900 (1993-1998), της 955i (2001-2006) και της 1050 που έμελλε να είναι το πιο καλοπουλημένο μοντέλο των Αγγλων απανταχού.

  Ο Τίγρης που θα μπορούσε να λέγεται Λιοντάρι...
 Triumph Tiger 2008  ...και τα 1.050 κυβικά του που προέρχονται από τον κινητήρα του φοβερού και τρομερού Speed Triple εμφανίστηκε το 2007 και αποτελούσε το ...τρίτο επεισόδιο του επιτυχημένου μοντέλου της Triumph. H πρώτη του εμφάνιση (μιλάμε βέβαια για την σύγχρονη εποχή της αγγλικής εταιρίας) έγινε το 1993, απέκτησε ψεκασμό το 1999, το 2002 απέκτησε τον κινητήρα των 955cc που τού έδωσε 20 επιπλέον ίππους από τους 86 του προκατόχου του.

CB1000R 2009Πριν το 2008 μία πιπίλα κυκλοφορούσε συχνά πυκνά στους καλοθελητές, σχολιαστές , παρατηρητές και λοιπούς λήγοντες σε -τές.  Η Honda, έλεγαν, έγινε συντηρητική. Να, κοιτάξτε αυτό, δέστε εκείνο, κοίτα τ’άλλο.
Μετά, ήρθε η EICMA του ‘08. Πάρε το καινούργιο Transalp για αρχή να μπεις στο νόημα, τσέκαρε το super-duper CBR1000RR που έκανε τα δυναμόμετρα να παραμιλούν, να και "καπάκι" η CB1000R του άρθρου μας...

crossrunner test10Πώς άλλαξαν οι καιροί!
Δεν κύλισε πολύς χρόνος που οι Ιάπωνες κατασκευαστές σχεδίαζαν με την ίδια ευκολία ένα κινητήρα όσο τακτικά άλλαζαν και τα μοντέλα τους. Σήμερα, στην νέα εποχή του “οικονομικού πραγματισμού” που ανέτειλε αυτή είναι πλέον μία πολυτέλεια. Την αρχή έκανε η Z1000SX, μετά η Yamaha με το FZ8, μετά η Honda με το CBR600F και τώρα νάσου το Crossrunner 800. Νέα μοντέλα που χρησιμοποιούν  παλιές -δοκιμασμένα καλές- λύσεις.

Tuesday the 19th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.