www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

BW10

Ολα είναι όπως πρέπει τώρα. Ο ήλιος ψηλά, η διάθεση ακόμη ψηλότερα (λέμε τώρα) και η παρέα για το στροφιλίκι που λέγαμε περιμένει. Πλησιάζεις την μοτοσυκλέτα σου και τι βλέπεις? Ενα τόσο όμορφο αντικείμενο καλλυμένο με τόσο -όχι και τόσο όμορφη- ΣΚΟΝΗ. Τηλέφωνο στην παρέα για ημίωρη αναβολή και μετά πλύσιμο. Πριν όμως διάβασε τους 10 Κανόνες Πλυσίματος Μοτοσυκλέτας.

BW61. ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΒΑΦΗ. Χρησιμοποιούμε συχνά το ειδικό "κερί" το οποίο προστατεύει και συντηρεί το εξωτερικό βερνίκι και σταματάει το νερό να εισωρήσει στις τυχόν σχισμές, πράγμα καταστροφικό εκτός αν η μοτοσυκλέτα σας έχει το χρώμα της σκουριάς (!?). Η διαδικασία είναι: Πλύσιμο, λεπτομερές καθάρισμα και μετά κέρωμα. Μιλάμε για τα βαμένα μέρη, φυσικά. Κάποιος κάποτε κέρωνε και τα λάστιχα αλλά αυτόν έχω πάρα πολύ καιρό να τον δω...

2. ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ. Είναι σημαντικό να αφαιρέσουμε την σκόνη και οτιδήποτε έχει κολλήσει πάνω της. Αν αναρωτιόσασταν γιατί ακούγεται ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ενώ την λαδώνετε κάθε 100 χλμ. τώρα ξέρετε τον λόγο. Υπάρχουν spray ειδικά για τον σκοπό, κάτι πατέντες με πετρέλαια ξεχάστε τα γιατί τα O'rings των κρίκων θα διαφωνήσουν. Η λίπανση (με την αλυσίδα πεντακάθαρη είπαμε) θα αυξήσει την διάρκεια ζωής της, θα μειώσει τον θόρυβο και η λιγότερη τριβή θα σας δώσει την πιο οικονομική βελτίωση που έχετε κάνει ποτέ. Ξέρετε πόσα άλογα κρύβονται εκεί?

BW83. ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΑ ΣΩΛΗΝΑΚΙΑ, ειδικά τα ελαστικά. Σιχαίνονται την βρωμιά. Αυξήστε την διάρκεια ζωής τους κρατώντας τα καθαρά κι αυτό δεν γίνεται με το να ψεκάσεις στα 2 εκατοστά με το πιεστικό στο full! Kι επειδή οι πόροι των ελαστικών εξαρτημάτων ανοίγουν τελικά ξεραίνονται γρήγορα. Υπάρχει ειδικό προϊόν που καλύπτει τους πόρους και δείχνουν ολοκαίνουργια (και λειτουργούν σαν τέτοια)

4. ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΜΕΤΑΛΛΑ. Πρέπει να είναι καθαρά γιατί η βρωμιά κρατάει υγρασία και η υγρασία δημιουργεί την σκουριά. Τσεκάρετε για έντομα και κουτσουλιές πουλιών. Είναι ότι πρέπει όχι μόνο για να χαλάσει η βαφή αλλά σε μερικές περιπτώσεις να διαβρώσει το μέταλλο (ή έστω την επινικέλωσή του). Αιτία, τα ένζυμα και τα οξέα τους. Αν πάλι σας αρέσει το θέαμα των σκοτωμένων μυγών στο φαίριγκ γιατί δείχνει ότι "πάτε με χίλια" τι να σας πούμε εμείς? Δεν θέλουμε να σας χαλάσουμε την φαντασίωση...

BW95. ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ. Οταν φρενάρουμε, μικρά μεταλλικά κομμάτια του δισκόφρενου εκτοξεύονται και κολλάνε πάνω σε οτιδήποτε γειτονικό. Το αμέσως επόμενο βήμα είναι να οξειδωθούν τα ίδια και οτιδήποτε είναι κολλημένο πάνω τους. Μπλιάχ. Καλό καθάρισμα στα δισκόφρενα, λοιπόν. Αν έχετε καιρό να οδηγήσετε ίσως προσέξετε ότι οι δίσκοι σας είναι οξειδωμένοι. Αν τα τακάκια σας είναι Ο.Κ. (και οι δίσκοι σας ίσιοι και με το κατάλληλο πάχος) μην ανησυχείτε, αυτό το στώμα σκουριάς θα απομακρυνθεί με τα πρώτα φρεναρίσματα. Τα γειτονικά μέρη όμως θέλουν χεράκι και αντισκωριακό. Προσοχή στα τακάκια σας. Απεχθάνονται τα χημικά! Εχουν κι αυτά τα γούστα τους...

BW36. ΜΗΝ ΠΡΟΚΑΛΕΙΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΖΗΜΙΕΣ. Μα, πώς γίνεται αυτό? Πολύ εύκολα. Για παράδειγμα, ΔΕΝ διαβάζεις τις οδηγίες του spray που απομακρύνει το γράσο (degreeser) και το αφήνεις μισή μέρα αντί για τα 10 λεπτά που συνήθως αρκούν. Καημένα O'rings... Μην ανοίγεις την ντουλάπα της μαμάς σου κι ότι βρεις που να γράφει πάνω απορρυπαντικό το χρησιμοποιήσεις. Μόνο τα ειδικά προϊόντα κάνουν για συγκεκριμένη δουλειά. Αν έχεις αντίθετη άποψη να το συζητήσουμε. Μέχρι να γίνει αυτό όμως φρόντισε να βγάζεις πολλά λεφτά γιατί θα τα χρειαστείς όταν πετρώσουν τα λάστιχά σου και θαμπώσει το χρώμα. Αφού σου (σε) λέμε: Μην βάζεις χλωρίνη ούτε "υγρό γενικού καθαρισμού"...

7. ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΖΕΛΑΤΙΝΕΣ. Και του φαίριγκ και του κράνους! Χρησιμοποιούμε μόνο 100% βαμβακερό ύφασμα, καθαρό και ειδικό αφρό ή ζελ για την απομάκρυνση εντόμων, ακαθαρσιών κλπ. Βλέπω γραντζουνισμένα special ζελατίνια καλοπληρωμένα (και καταγραντζουνισμένα) κάθε μέρα και λυπάμαι. Εχω χαλάσει κι εγώ κάποτε αρκετά μέχρι να το μάθω το μάθημά μου. Αλλά εσείς είστε πιο έξυπνοι, έτσι δεν είναι? Και μιλώντας για ζελατίνες, παρακαλώ να προσέξετε την επαγγελματία πλύστρα, αριστερά. Οχι, πέστε, είναι τρόπος αυτός να κρατιέται από την ζελατίνα της MV Agusta? Απαράδεκτο. Θα πρέπει να τιμωρηθεί παραδειγματικά.

8. ΟΞΩ ΠΙΣΣΑ! Μην αφήσετε την πίσσα να κολλήσει στην μοτοσυκλέτα σας. Εχει βάση το πετρέλαιο. Οταν ο βενζινάς ρίχνει σταγόνες στο ρεζερβουάρ σας δεν το σκουπίζει. Οχι? Αλλάξτε βενζινά! Οταν βλέπετε φρεσκοστρωμένους δρόμους μειώστε ταχύτητα ή ακόμη καλύτερα παρακάμψε τους (όχι, η σούζα δεν θα έχει σαν αποτέλεσμα να λερωθεί η μισή μοτοσυκλέτα). Αν δεν φύγει με κάποιο ύφασμα χρησιμοποιείστε degreeser και ξεβγάλτε με νερό μετά από λίγα λεπτά.

BW29. ΜΗΝ ΤΡΕΛΛΑΙΝΕΣΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΑ ΣΠΡΕΫ. Τα χρησιμοποιούμε συνήθως στο τέλος της "σαιζόν" ή όταν θα μείνει η μοτοσυκλέτα καιρό αραγμένη και μονο στα μεταλλικά μέρη. Στον κινητήρα μπορεί να πάρουν φωτιά! Ασε που στις εξατμίσεις ένα τέτοιο σπρέυ θα μετατραπεί σε απαίσια μαύρη επικάλυψη... Κάποιες βίδες με αρχή οξείδωσης ίσως έχουν περισσότερο την ανάγκη του. Αν πάλι είσαι από τους τύπους που αφήνεις την μοτοσυκλέτα σου όλο τον χειμώνα αχρησιμοποίητη τότε ψέκασέ την όλη! Αλλά βεβαιώσου ότι θα την ξεπλύνεις ΠΡΙΝ την βάλεις μπροστά ξανά την Ανοιξη...

10. ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΑΠΟΘΗΚΕΥΕΙΣ ΤΗΝ ΜΗΧΑΝΗ ΣΟΥ ΥΓΡΗ! Σενάριο: Πας βόλτα και γυρίζοντας την βάζεις στο μικρό υπόγειο γκαραζάκι των 3Χ3. Η θερμοκρασία της μηχανής μαζί με την υγρασία από τυχόν νερά ή βροχή είναι ο κατάλληλος συνδυασμός για αρχή σκουριάς, άσε που η υγρασία συμπαθεί τις ηλεκτρικές ασφάλεις για ένα περίεργο λόγο. Σε πειράζει να την αφήσεις για 10 λεπτά έξω πριν την χώσεις στο μπουντρούμι? Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το δεκάλεπτο για να ψήσεις την γειτόνισσα για βόλτα. Αν δεν σου φτάσει το δεκάλεπτο, επανέλαβε την διαδικασία και την επόμενη μέρα. Αν πάλι συμβεί το ίδιο τότε άλλαξε γειτόνισσα...

Tuesday the 19th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.