www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

PAPI RACINGΑν κάποιος αναρωτιέται γιατί να υπάρχουν αγώνες με τα "καθημερινά" μας παπιά και scooter τότε θα πρέπει να ρωτήσουμε κάτι σαν: Γιατί να υπάρχει ο τροχός? Μα, για να μας κάνει την ζωή ευκολότερη! Και οι αγώνες? Μα, οι αγώνες ακολουθούν αμέσως μετά από κάθε ανακάλυψη του ανθρώπου ικανοποιώντας ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της ράτσας μας: τον Ανταγωνισμό. 

Και διαστημόπλοια να φτιάξουμε για εξωγαλαξιακά ταξίδια, αργά ή γρήγορα θα γίνονται αγώνες με ή χωρίς κανονισμούς, με λεφτά ή με έπαθλο το πρεστίζ της χώρας που θέλει να είαι η κυρίαρχη στην συνείδηση των υπολοίπων. Ναι, οι αγώνες με παπιά ή scooter είναι ότι φυσιολογικότερο μπορεί να υπάρξει. Ειδικά αυτές τις εποχές...

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.
Σε όλους αρέσουν οι αγώνες αλλά σε κανένα δεν αρέσει να “ματώνει” γι’αυτούς. Με την οικονομική έννοια. Και πολύ περισσότερο σήμερα που οι προτεραιότητες είναι διαφορετικές, όπως και να το κάνουμε.
-Εδώ έχει πέσει πείνα, αγώνες θα κάνουμε? ακούστηκε η γνωστή αφοριστική φωνή από πίσω, ξέρετε, εκείνη που όλα τα βρίσκει δύσκολα πάντοτε, παντού. Βασικά, είναι η δικαιολογία του να μην κάνει τίποτα αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα κι εδώ δεν πουλάμε ψυχανάλυση (αν και σε μία χώρα σαν την δική μας χρειάζεται να γίνει ... πρωτεύον σχολικό μάθημα από το Δημοτικό). Ας τα αφήσουμε όμως αυτά και πάμε να πληροφορηθούμε για το τι σχετικό γίνεται σε άλλες χώρες.

Cub Prix, Malaysia.

Σκοπός του Μαλαισιανού Cub Prix είναι να ενθαρρύνει νέους αναβάτες να γνωρίσουν τις δυνατότητές του στους αγώνες, λειτουργεί με δύο λόγια σαν φυτώριο σε μία χώρα που παράγει "φασόν" παπιά για τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο αλλά και διαθέτει δικές της κατασκευάστριες μάρκες και μία βιομηχανία με after market ανταλλακτικά βελτίωσης με παγκόσμια απήχηση. Ολα άρχισαν σαν αντίδοτο στο μαζικό φαινόμενο του Mat Rempit, που ο ελληνικός όρος "κόντρες" δεν μπορεί να αποδώσει. Το Mat Rempit είναι περισσότερο από απλές κόντρες. Τα προηγούμενα χρόνια τέτοιες ομάδες έκλειναν κέντρα πόλεων για να κάνουν αυτοσχέδιους αγώνες γύρω από πλατείες αλλά και προχωρημένα κόλπα σε μία ή ...καμμία ρόδα (την σούζα με το ένα πόδι στον αέρα την λένε "σκορπιό", superman (το δικό μας "ψαράκι", στα μαλαισιανά "shuttu le katti"! Στην Μαλαισία μόνο οι οπαδοί του Mat Rempit υπολογίζονται γύρω στις 200.000!
Ο πρώτος αγώνας Cub Prix έγινε στις 8 Μαϊου του 1994 στην Melaka. Σήμερα, το Cub Prix με κύριους χορηγούς την Μαλαισιανή εταιρία πετρελαιοειδών PETRONAS, την Yamaha, την Ενωση Κατασκευαστών της Μαλαισίας και την μεγαλύτερη εφημερίδα της χώρας, της Berita Harian γίνονται σε πίστες ταχύτητας (Sepang), καρτ  αλλά και μέσα σε ειδικά διαμορφωμένους δρόμους πόλεων. Για το 2011 έγιναν 10 αγώνες σε 5 κατηγορίες. Oι κατηγορίες είναι 3- η EXPERT (CP130), η NOVICE (CP115), η WIRA epg., η EGO LC και η WAVE.
Στην EXPERT μέχρι το 2007 επιτρεπόταν τα δίχρονα μέχρι 125cc ενώ από το 2008 μόνο τα 4Τ από 110cc-130cc.
Στην NOVICE από το 2006 και μετά επιτρέπονται τα τετράχρονα μέχρι 115cc. Σ'αυτή την κατηγορία συναντάμε πολλούς ξένους αναβάτες από τις γειτονικές Ταϋλάνδη και Ινδονησία αφού παπιά αυτού του κυβισμού συναντώνται περισσότερο στις χώρες αυτές. Τέλος, στην WIRA epg κατηγορία που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2002 και αποτελεί κάτι ανάλογο του Rookies Cup στα GP. Τετράχρονα >115cc κι εδώ με την διαφορά ότι το ανώτατο ηλικιακό όριο συμμετοχής είναι τα 19 χρόνια. Φυτώριο...
Η EGO LC είναι η λεγόμενη racing, τα "βελτιωμένα". Εδώ συναντάμε πραγματικά τέρατα που διακοσαρίζουν μόλις τους δοθεί η ευκαιρία. κατηγορία απόδειξης τεχνογνωσίας και προβολής των after market ανταλ/κών.
Η WAVE είναι η "ενιαία" κατηγορία με τα Honda Wave 110i που είναι το best seller εκεί και φυσικά η Honda το χορηγεί με πολλούς και διάφορους τρόπους. "Οπως εδώ...", είπατε?
Περισσότερες πληροφορίες στο www.malaysiancubprix.com
Πάρτε μία γεύση από αγώνα του 2012 εδώ

ΜΑLOSSI ή POLINI CUP? Ιδού η απορία!

Οι δύο αυτές ιταλικές εταιρίες κατασκευής βελτιωτικών εξαρτημάτων για scooter (50-500cc) και μικρές μοτοσυκλέτες 50-125cc "ευθύνονται" για την άνθιση των αγώνων με scooter αλλά και των ενιαίων πρωταθλημάτων με μικρές μοτοσυκλέτες. Κάτω από τους τίτλους Malossi Cup και Polini Cup έχουν διεξαχθεί διοργανώσεις με πανευρωπαϊκό ενδιαφέρον σε πίστες καρτ αλλά και ...μεγαλύτερες (!) με τρομερό ενδιαφέρον και ανταγωνισμό ανάλογο του γνωστού πάθους των Ιταλών για τους αγώνες με μηχανοκίνητα κάθε είδους. Η Malossi S.p.A. ιδρύθηκε από τον Armando Malossi το 1930 και εκτός από τις βελτιώσεις που είναι νόμιμες για χρήση σε δρόμο έχει παρουσιάσει και την σειρά MHR (Malossi Hyper Racing) που απευθύνεται μόνο για αγωνιστική χρήση. Ο μεγάλος της αντίπαλος είναι η Polini, κι αυτή με έδρα την Ιταλία η οποία παράγει και μικρά "πυραυλάκια 50cc που φτάνουν τα 15hp! Ο Polini Battista άρχισε την εταιρία αμέσως μετά την επιστροφή του από τον Β'Παγκόσμιο Πόλεμο και σήμερα οι τρεις γυιοί του Carlo, Franco και Piero συνεχίζουν την παράδοση.
   Οι ενιαίοι αγώνες των δύο εταιριών που υποστηρίζουν τους αγώνες με κάθε τρόπο περιλαμβάνουν από Piaggio Zip μέχρι Yamaha T-Max 500 και οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε ενδιάμεσα. Κάθε χρόνο συνήθως οι αγώνες διεξάγονται με διαφορετικά μοντέλα και δεν είναι λίγοι οι γνωστοί -Ιταλοί συνήθως- αναβάτες MotoGP που έχουν αγωνιστεί σε τέτοια Κύπελλα... Δείτε εδώ τι γίνεται σε αυτούς τους αγώνες!

Tuesday the 19th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.