www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

Εχουν γίνει πολλές έρευνες όλα τα προηγούμενα χρόνια για  το τι προκαλεί τα μοτοσυκλετιστικά ατυχήματα με σκοπό φυσικά να μειωθούν αλλά και για να υπάρξει ενιαία πολιτική προστασίας των μοτοσυκλετιστών. Ιδού τα δέκα συμπεράσματα:

 

moto11. Απώλεια ελέγχου:

Πρόκειται για τον no 1 λόγο ατυχημάτων είτε μιλάμε για αυτοκίνητα, είτε για ποδήλατα, φορτηγά, λεωφορεία κλπ. και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους λόγους. Σε ότι αφορά τις μοτοσυκλέτες τα πράγματα είναι ...κάπως έτσι! Με δεδομένο ότι οι μοτοσυκλετιστές έχουμε καλύτερα αντανακλαστικά (είναι θέμα επιβίωσης!) από τους φορτηγατζήδες (για παράδειγμα) η απώλεια του ελέγχου γνωρίζουμε οι ίδιοι ότι ισοδυναμεί με κίνδυνο. Απώλεια ελέγχου μπορεί να συμβεί εντός ή εκτός πόλης αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι μέσα στην πόλη συμβαίνουν τα περισσότερα θανατηφόρα. Λίγη εκπαίδευση ή προπόνηση επιπλέον ώστε να μάθουμε την συμπεριφορά του δικύκλου μας δεν θα έκανε κακό...

 

 

2. Ο παράγοντας "δεν το είδα"

moto2

Θα έχετε προσέξει πόσοι οδηγοί δεν κοιτάνε σωστά (ή και καθόλου!) πριν περάσουν κάποια διασταύρωση. Ε, αυτός φαίνεται ότι είναι ο δεύτερος συχνότερος λόγος για ατυχήματα με μοτοσυκλέτα. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι είμαστε ένας από τους "αδύναμους" κρίκους στον δρόμο σε ότι αφορά την παθητική ασφάλεια και το να έχουμε τα μάτια μας τετρακόσια είναι εκτός από την παραδοσιακή συμβουλή και μία μεγάλη αλήθεια.

 

 

 

3. Αποτυχία στο να προβλέψουμε την ταχύτητα και πορεία άλλου οχήματος.moto3

Φαινομενικά μοιάζει να είναι η ίδια αιτία με το no 2 αλλά εδώ έχουμε κάτι πιο εξειδικευμένο: την προσπέραση. Οταν ο αναβάτης δικύκλου φταίει για το ατύχημα συνήθως η αιτία εδώ είναι η αποτυχία εκτίμησης της σωστής ταχύτητας που κινείται το όχημα που προσπερνάμε. Το αποτέλεσμα όμως είναι το ίδιο...

 

 

 

4. Βγ, βγ, βγαίνω από την στροφή (!?)moto4

Περίπου ένα στα 10 ατυχήματα με μοτοσυκλέτα γίνονται σε στροφές. Είτε δεν πρόλαβες (γιατί είχες αναπτύξει περισσότερη ταχύτητα) είτε δεν εκτίμησες σωστά άλλους παράγοντες το να βγεις από τον δρόμο είναι ένα συχνό ατύχημα με δίτροχο. Η "αγορά οικοπέδου" τέτοιου είδους δεν είναι καλή επένδυση...

 

 

 

5. Αρχάριος ή μη πεπειραμένος αναβάτηςmoto5

Σε σχέση με άλλα οχήματα (αυτοκίνητα κλπ.) η μοτοσυκλέτα χρειάζεται εμπειρία για να οδηγηθεί με την μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Είναι τέτοιοι οι νόμοι που την διέπουν που ο εγκέφαλος αργεί να σεταριστεί σε σχέση με τις απαιτήσεις οδήγησης ενός αυτοκινήτου, για παράδειγμα. Η λύση? Εκπαίδευση, κατά προτίμηση οργανωμένη.

 

 

6. Απρόσεκτος ή βιαστικός?moto6

Οταν μιλάμε για τον παράγοντα απροσεξία οι μοτοσυκλετιστές έχουμε το προνόμιο να είμαστε χαμηλά στην συγκεκριμένη λίστα σε σχέση με οδηγούς άλλων οχημάτων. Μόνο που εμείς είμαστε πολύ πιο ευάλωτοι. Ειδικά όταν συνειδητοποιούμε ότι θα εμπλακούμε σε ατύχημα την τελευταία μόλις στιγμή επειδή είμαστε "αλλού" ή το μυαλό μας ταξιδεύει...

 

 

7. Γλυστερός δρόμοςmoto7

Μα, υπάρχουν στην Ελλάδα γλυστεροί δρόμοι? Ουδέν σχόλιο! Εστω κι αν πολλές φορές φταίμε εμείς καθώς η ταχύτητά μας υπερβαίνει τον συντελεστή τριβής που αντέχει ο συγκεκριμένος δρόμος το γεγονός παραμένει: Οι γλυστεροί δρόμοι δεν θα πάψουν ποτέ να πετάγονται μπροστά μας για να προκαλέσουν τις οδηγικές μας ικανότητες...

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Ξαφνικό φρενάρισμαmoto8

Εδώ θα πρέπει να ορκιστούμε στον "θεό" ABS. Γιατί το να χειρίζεσαι ένα μπλοκαρισμένο μπροστινό τροχό δεν είναι ότι καλύτερο μπορεί να σου τύχει ειδικά όταν πρέπει να σταματήσεις πριν την λαμαρίνα του ακινητοποιημένου αυτοκινήτου στα 10 μέτρα...

 

 

 

 

9. Ταξιδεύοντας γρηγορότερα από τις συνθήκες που επικρατούν

Εντάξει, μοιάζει να είναι μέρος των no 8 ή 1. 'Η ακόμη περισσότερο του no 10 που ακολουθεί...

 

10. Υπέρβαση ορίου ταχύτηταςmoto10

Ακούγεται ίσως χαζό ο τελευταίος λόγος να είναι αυτός που ακούγεται περισσότερο από όλους όταν μιλάμε για ατυχήματα με μοτοσυκλέτα αλλά είναι καιρός να απομυθοποιήσουμε αυτή την γενικότητα που οδηγεί σε υπεραπλουστευμένα (και συχνά αφοριστικά) συμπεράσματα. Θα έχετε δει ταμπέλες στην Εθνική που ορίζουν τα 60 χ.α.ω. σαν μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα, ξεχασμένες ταμπέλες από τον καιρό των παρακάμψεων. Από την άλλη βέβαια όταν κάνεις Θεσ/νίκη-Λάρισα ...45' δεν υπάρχει αμφιβολία ότι για σένα η ζωή αρχίζει από τα 200 (ρελαντί) με το ανώτατο όριο να παραμένει ακαθόριστο...

Tuesday the 19th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.