www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

chrisvalavanis

Βρισκόμαστε στην δεύτερη εκατονταετία της μοτοσυκλέτας κι όμως κάποιες "παιδικές" ασθένειες ακόμη να λυθούν. Με την εξέλιξη σε θέματα ιπποδύναμης και γεωμετρίας να μην έχει σταματήσει ποτέ θα περίμενε κανείς οι σημερινές μοτοσυκλέτες να είναι εύκολες να ζει κανείς μαζί τους, καθημερινά και από όλους τους σωματότυπους. Είναι έτσι όμως?

90degreeangledvalveΧμ, όχι. Απόλυτη απάντηση αλλά θα την τεκμηριώσω αμέσως:

1. Ποιό είναι το πρόβλημά σας κάθε φορά που θα τσεκάρετε την πίεση του αέρα (ή του αζώτου) στα ελαστικά σας? Μα φυσικά η γ#$%@&^ η βαλβίδα! Αν το τελείωμα  της παροχής είναι λαστιχένιο (και γι'αυτό εύκαμπτο) έχει καλώς. Αν το μαρκούτσι της παροχής είναι σε γωνία 45 μοιρών όμως τα πράγματα αλλάζουν. Ειδικά σε μοτο δρόμου με 17άρες ζάντες και με 2 δισκόφρενα μπροστά χρειάζεται να έχεις ικανότητες ταχυδακτυλουργού για να κάνεις την δουλειά. Κι αν είναι ίσιο? Γι'αυτό σας λέω: πόσο δύσκολο είναι όλες οι μοτοσυκλέτες να διαθέτουν π-λ-ά-γ-ι-α βαλβίδα στα ελαστικά?

corbin2. Θεωρείτε τις σέλες των σημερινών μοτοσυκλετών εργονομικά σωστές? Ελάτε τώρα, πείτε την αλήθεια: Απλά τις ανέχεστε, έτσι δεν είναι? Εχουμε συνειδητοποιήσει ότι ένα μεγάλο ποσοστό της ικανότητας "φιλοξενίας" που προσφέρει μία μοτοσυκλέτα έχει να κάνει με την σέλα της και μόνο? Στην καλύτερη περίπτωση οι εργοστασιακές σέλες έχουν να κάνουν με ένα συμβιβασμό άνεσης και εμφάνισης. Η τελευταία συνήθως υποκύπτει στην γενική εικόνα της κατηγορίας με αποτέλεσμα να βλέπουμε supersport με racing "φλούδες" που θέλουν να μας πείσουν ότι λειτουργούν στην καθημερινή ζωή. Αμ δε! Οσο για συνεπιβάτη? Ποιό κορίτσι θα θέλει να ανέβει "εκεί πάνω" και για πόση ώρα? Εμπρός κύριοι σχεδιαστές: Μπορείτε καλύτερα από αυτό...

adjustable-levers3. Μπορώ να αναρωτηθώ γιατί ΟΛΑ τα χειριστήρια δεν είναι ρυθμίσιμα? Πόσο κοστίζει αυτό? Πόσο σημαντικό είναι να φέρνουμε ένα εργαλείο στα μέτρα μας προτού το χρησιμοποιήσουμε? Στο τελευταίο αυτοκινητάκι πόλης ρυθμίζεται το τιμόνι πάνω-κάτω, οι θέσεις μπρος-πίσω και πάνω-κάτω κι εμείς δεν μπορούμε να ρυθμίσουμε τις μανέτες? Ακόμη και τα ποδήλατα πόλης ρυθμίζουν το τιμόνι τους προς όλες τις κατευθύνσεις, γιατί όχι και οι μοτό μας? Γιατί αγοράζω ρυθμιζόμενο ποδηλατικό λαιμό από ανοδιωμένο αλουμίνιο με 10 ευρώ και στο enduro μου δυσκολεύομαι να προσαρμοστώ στην std θέση που με βάζει? Δεν το δέχομαι! Πόσο δύσκολο (και σημαντικό) είναι να υπάρξουν ρυθμιζόμενα καβαλέτα όχι μόνο σε ύψος αλλά και στην απόσταση από το σώμα? Σκεφτείτε το. Οποιος έχει μηχανουργικές γνώσεις νομίζω ότι μόλις πήρε μία καλή ιδέα...

nakedmoto4. Αυτό το αιώνιο πρόβλημα με την υψηλή θερμοκρασία του κινητήρα και της εξάτμισης δεν πάει άλλο. Είναι σχεδόν φυσιολογικό για κάθε μοτοσυκλετιστή να προσέχει πώς πλησιάζει την μοτοσυκλέτα του που είναι σε λειτουργία, "μην καώ στην εξάτμιση" η αυτόματη σκέψη. Από τον καιρό που την μετέφεραν στην ουρά την πλήρωσε ο, -η συνεπιβάτης. Ευτυχώς που βρέθηκαν κι άλλες θέσεις γι'αυτήν την τελευταία δεκαετία, τόσο δύσκολο ήταν? Με την θερμοκρασία του κινητήρα τι θα γίνει? Γιατί δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω καθημερινά το χιλιάρι μου χωρίς οι προσαγωγοί μου να μην ανεβάσουν πυρετό? Τόσες παραμέτρους βρήκατε για την "τέλεια" ηλεκτρονική διαχείρηση των κινητήρων, ο πιο χρήσιμος θα ήταν αυτός που θα διάβαζε ότι το μοτέρ κινείται συνεχώς με μικρές ταχύτητες γι'αυτό τον κρατάμε στους -λέμε τώρα- 70 Κελσίους (μην ξεχάσω να καταθέσω την πατέντα...)

horn-moto5. Τοποθετείστε επιτέλους κ-ό-ρ-ν-ε-ς με όλη την σημασία της λέξης! Να καταλάβει ο ατσαλάκωτος μέσα στις λαμαρίνες ότι ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ. ΤΩΡΑ. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει σχετική προδιαγραφή, σίγουρα κάποιος σφιχτοκώλης Ευρωπαίος Επίτροπος θα επιλήφθηκε του θέματος κάποια στιγμή και ο gay γραμματέας του (που είχε στο παρελθόν κακή ανάμνηση από brutal μπαϊκερά) του εισηγήθηκε λελέδικο όριο να μην τρομάζουν και τσιρίζουν και γίνονται ρόμπα. Ε-ε-ε-ε, είναι επικίνδυνο! Οι μοτοσυκλέτες έπρεπε να έχουν κόρνες από νταλίκες, αυτές χρειάζονται. Είναι μέσο αυτοπροστασίας. Θα πήγαινε ο Λούκυ Λουκ να πιάσει τους Ντάλτονς χωρίς τα εξάσφαιρά του? Καλά, γι'αυτόν αρκούσε μόνο η σκιά του...

0156. Σχεδιάστε μαρσπιέ συνεπιβάτη που να τον κάνουν να θέλει να ξανανέβει στην μοτοσυκλέτα. Οχι να πιστεύει ότι κάθεται σε καρέκλα για γυναικολογική εξέταση. Για βόλτα την πάμε, όχι να την ξεγεννήσουμε!!!

7. Κάντε τις μοτοσυκλέτες να στρίβουν επιτόπια σε πολύ μικρή ακτίνα. Είναι ένα καθημερινό βασανιστήριο που ακόμη δεν έχω καταλάβει για ποιό ακριβώς λόγο το ζούμε. Γιατί τα στοπ να βρίσκονται σε γωνία 45 μοιρών κι όχι ...80? Γιατί οι μάνες έχουν συγκεκριμένο φάρδος και ο σκελετός δεν...ώπα, ώπα. Τι με νοιάζει εμένα? Θέλετε να πάρουν scooter και οι εναπομείναντες φανατικοί? Σας παρακαλώ κύριοι σχεδιαστές, τόσα προβλήματα λύσατε. Αν ζούσε ο Soihiro θα σας είχε βάλει στην σειρά σαν τον Βέγγο τις αδελφές του και ...θυμάστε την συνέχεια.

0148. Η αιώνια μαλακία να ρίχνει ο βενζινάς τις σταγόνες του πάνω στο φρεσκογυαλισμένο μου ρεζερβουάρ δεν την δέχομαι πλέον. Από το να ξεκληρίσω την -ειδικά τώρα τελευταία- ευγενική κάστα των βενζινοπωλών προτιμότερο είναι να γκρινιάξω στους σχεδιαστές (και σε αυτούς που τους προσλαμβάνουν). Κι αν τελικά αρέσουν τόσο πολύ οι οριοθετήσεις στους ευρωπαίους νομοθέτες ας κάνουν άλλη μία που να επιτάσουν ειδική μάνικα για μοτοσυκλέτες σε πρατήρια που θα την επιλέγουν (και θα την διαφημίζουν προσελκύοντας έτσι τους μοτοσυκλετιστές). Αντε, και δωρεάν μαθήματα marketing...

0139. E, και πού'στε? Βρε παιδιά, καθρέπτες θέλω που να βλέπω πίσω, ζητάω πολλά? Τι να τους κάνω αυτούς που μου δίνουν οπτική επαφή με τους ώμους μου, ξέρω, είναι ωραίοι και γραμμωμένοι. Αν ήθελα διακοσμητικά θα έβαζα αυτοκόλλητο της αγαπημένης μου ομάδας που είναι και πιο αεροδυναμικό. Ασε που με την εμφάνιση κρανών με ενσωματωμένους καθρέπτες που επιτρέπουν τον αναβάτη να βλέπει ΚΑΙ πίσω οι παραδοσιακοί καθρέπτες αποκτούν ανταγωνισμό και οφείλουν να γίνουν αποτελεσματικότεροι αν θέλουν να υπρασπίσουν την ύπαρξή τους. Σωστά?

01610. Εξελίξτε ηλεκτρονικά βοηθήματα που να είναι ΕΥΚΟΛΑ και ΧΡΗΣΤΙΚΑ. Α, κι επίσης να μην χαλάνε! Α, κι όταν χρειάζεται να τα ρυθμίσουμε να μην θέλει manual ίδιο με τον οπλισμό πυρηνικής κεφαλής σε διηπειρωτικό πύραυλο. Α, και πού'ναι εκείνο το κουμπάκι που μηδενίζει τον μερικό? Πολύ μου έλειψε...

Τελικά, ζητάμε πολλά?

κείμενο: Χρήστος Βαλαβάνης, φωτό: αρχείου

Thursday the 26th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.