www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

Το παράλογο στην Ελλάδα του 2018 συνεχίζεται πάντα με την ίδια πρακτική. Νομοθέτες με άγνοια (στην καλύτερη των περιπτώσεων) για την ουσία των προβλημάτων, την διεθνή νομολογία αλλά και τις επιπτώσεις πολλών νόμων (ή τροπολογιών) στην πραγματική οικονομία. Χαλαροί τύποι που με σθένος μιλούν για τους πολιτικούς τους αντιπάλους ενώ για την ουσία των θεμάτων "διαβουλεύονται" με συντεχνιακά συμφέροντα και αποφασίζουν με γνώμονα το πολιτικό κόστος, αυτή τη γάγραινα της σύγχρονης Ελλάδας. Το έχουμε δει το έργο εδώ και δεκαετίες, άλλωστε. Σοβαρότης μηδέν, σοβαροφάνεια για Οσκαρ. Ενα σήριαλ που στο επεισόδιο που μας αφορά αυτο το διαστημα πρωταγωνιστής είναι και μία  ...ελπιδοφόρα κατηγορία οχημάτων, τα ATV.

 

 

    Γιατί "ελπιδοφόρα"; Μα, γιατί η αίσθηση περιπέτειας που αποπνέει τόσο η εμφάνιση όσο και η οδηγική εμπειρία που προσφέρει το όχημα αυτό, έγινε η πιο συχνή επιλογή των επισκεπτών της χώρας μας  ξεπερνώντας ακομη και τα τα scooter ή παλιότερα τα on-off 125-250cc ή τα αυτοκίνητα. Μετά το 2004 όταν άρχισε η διάδοση αυτών των οχημάτων στη χώρα μας πολλοί ενοικιαστές πρόσθεσαν στο στόλο τους τα ATV καθώς μόνο πλεονεκτήματα πρόσφεραν στις ιδιαίτερες συνθήκες της πατρίδας μας με τους κακοτράχαλους ή κακοσυντηρημένους δρόμους και την έλλειψη υποδομών parking στα τουριστικά μέρη όπου κάθε μέτρο μετράει. Ο μικρότερος όγκος τους σε σχέση με τα αυτοκίνητα, η ευελιξία τους αλλά κυρίως ο "περιπετειώδης" τους χαρακτήρας είναι δύο μόνο λόγοι που ο Ινγκεμαρ απο την Ουπσαλα η η Μαιρη απο το Λεστερ τα επιλέγουν για να κινηθουν. Και φυσικά, γιατί να μην δοκιμάσει να οδηγήσει κάποιος στις διακοπές του κάτι διαφορετικό;

    Περίπου 30.000 άνθρωποι έχει υπολογιστεί ότι ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα επαγγελματικά με το ATV στην Ελλάδα. Ενοικιαστές, μηχανικοί, υπάλληλοι αντιπροσωπειών και ανταλλακτικών κλπ. Η αγορά τους ανθούσε και ο κύκλος εργασιών μεγάλωνε ακόμη κι εντός κρίσης ενώ με προγράμματα ΕΣΠΑ επιδοτούνταν η αγορά τους για την ανάπτυξη του τουρισμού. Ολα ωραία και όλα καλά λοιπόν, σπάνιο πράγμα για οποιοδήποτε εμπορικό κύκλωμα στην ελληνική πραγματικότητα...

   Και μετά ήρθε η φήμη. Αρχικά. Κατάργηση των ATV. Kεραυνός εν αιθρία! Μπορείς να το πεις και ανίχνευση αντιδράσεων, αν έχεις εντρυφήσει στις νεοελληνικές σύγχρονες πολιτικές πρακτικές. Το σχέδιο απλό. Βλέποντας και κάνοντας σιγά σιγά να γκρεμιστεί αυτό το οικονομικό θαύμα που ενόχλησε στην εξέλιξή του -όπως ήταν φυσικό- άλλα τετράτροχα παγιωμένα συμφέροντα με αποτέλεσμα να μοιραστεί η πίτα ανάμεσα σε γνωστές πολυεθνικές και μικρές επιχειρήσεις αυτοαπασχολούμενων ή το πολύ 3-5 υπαλλήλων. Ποιός λέτε να έχει τη μεγαλύτερη επιρροή στους αποφασίζοντες;

   H φήμη λοιπόν είχε αποτέλεσμα τρομακτική μείωση των πωλήσεων (γιατί ποιός να επενδύσει σε κάτι που έχει στοχοποιηθεί;). Συχνές επισκέψεις του υπουργού σε τηλεοπτικές εκπομπές με αβάσιμα στοιχεία για τις "γουρούνες-σκοτώστρες"  που δεν μπορούσαν να επαληθευτούν από πουθενά σε συνδυασμό με  ένα παιχνιδάκι με σκοπό την διαίρεση των ενοικιαστών με τους ιδιοκτήτες (κατά το διαχρονικά επιτυχές "διαίρει και βασίλευε") έχτισε ένα κανονικό σήριαλ με θλιβερούς θεατές όλους εμάς που βλέπουμε να επικρατεί το παράλογο, για μία ακόμη φορά.

 

 

     Ο πρώην δήμαρχος (και νυν βουλευτής) Χερσονήσου, ίσως του πιο μεγάλου τουριστικού χωριού της Κρήτης με εκατοντάδες ATV στον ενοικιαζόμενο στόλο της πρωταγωνίστησε στο τελευταίο επεισόδιο κι αυτό δεν είναι τυχαίο καθώς από καιρό έχει χαθεί η "μπάλα" στη κυκλοφορία των οχημάτων στο συγκεκριμένο μέρος που στις αρχές της δεκαετίας του 80 είχε μερικές εκατοντάδες κατοίκους και τώρα δέχεται μερικές εκατοντάδες ...χιλιάδες κάθε χρόνο. Λογικό να υπάρχουν προβλήματα αλλά αυτά δεν θα μπορούσαν να λυθούν καταργώντας οχήματα που στη θέση τους θα μπορούσαν να είναι π.χ. ογκωδέστερα αυτοκίνητα με ακόμη μεγαλύτερη επίπτωση στην ήδη πηγμένη Χερσόνησο. Καλύτερες ρυθμίσεις λοιπόν της κυκλοφορίας και φυσικά αποτελεσματικότερη αστυνόμευση πάντα βοηθάνε σ'αυτές τις περιπτώσεις. Αυτό που δεν βοηθάει είναι η εξόντωση των συμφερόντων μίας μερίδας επαγγελματιών επειδή θίγονται κάποιοι άλλοι. Προσοχή, κύριοι με τις κινήσεις που κάνετε γιατί ο ανταγωνισμός (και στον τουρισμό) είναι αμείλικτος και κανείς σας δεν θέλει να δει να επαναλαμβάνονται εικόνες πρώην τουριστικών χωριών που βρέθηκαν εκτός νυμφώνος από κάτι τέτοιες τσιριμόνιες. Free tip: Βλέπουμε την μεγάλη εικόνα παντοτε. Aλλωστε, το αντίθετο έφερε εδώ και μία δεκαετία ένα ολόκληρο έθνος  έρμαιο στις ορέξεις συμμάχων και εχθρών, όπως άλλωστε έχει συμβεί ξανά και ξανά στην ιστορία μας για τους ίδιους λόγους. Ασυννενοησία, συντεχνιακά συμφέροντα και μικροπολιτικές.

       Πόσο επηρεάζει το εθνικό συμφέρον το εν λόγω σήριαλ των ATV; Επηρεάζει αρχικά το τουριστικό μας προϊόν! Το τετράπτυχο, "ήλιος-θάλασσα-ιστορία-night life" με το οποίο έχει συνδεθεί το ελληνικό καλοκαίρι στη συνείδηση των απανταχού επισκεπτών μας ταιριάζει γάντι με τα ATV, γι'αυτό άλλωστε και η επιτυχία τους. Επηρεάζει τις ζωές 30.000 φορολογουμένων οι οποίοι από υγιείς δότες του συστήματος θα βρεθούν στην άλλη μεριά, σαν επιδοτούμενοι άνεργοι. Ακετούς δεν έχουμε ήδη; Επηρεάζει τις αποφάσεις των διεθνών τουριστικών γραφείων (βασικοί παίκτες της αγοράς) που έχουν συνδυάσει μέρος της καμπάνιάς τους και στην δυνατότητα μετακίνησης με ATV, ένας ακόμη κρίκος της εικόνας που έχει το τουριστικό μας προϊόν το οποίο -μη ξεχνιόμαστε- θα ήθελαν να το διαθέτουν γείτονες και μη. Τι ακριβώς δεν καταλαβαίνουμε;

     Aλλος ένας κρίκος αναξιοπιστίας προστέθηκε στην αναγγελία του φόρου παραμονής (συνέβη μόλις τον περασμένο μήνα σε εντελώς άκυρο χρόνο) όταν οι τιμές των καταλυμάτων είχαν ήδη κλείσει από τον περασμένο Σεπτέμβριο-Οκτώβριο σε συνεργασία με τα τουριστικά γραφεία του εξωτερικού. Τώρα, συμβαίνει αυτό με τα ATV για τα οποία έχουν κλειστεί και πακέτα ενοικίασης με διαμονή. Δεν γίνονται βλέπετε όπως τα φαντάζονται κάποιοι, τη τελευταία στιγμή. Αυτό είναι ελληνικό "προνόμιο", δυστυχώς. και από μόνο του ικανό να μας θάψει, αν με ρωτάτε...

  Τι λες στον Σουηδό που ήρθε να νοικιάσει τη γουρούνα και να ζήσει το ελληνικό καλοκαιρινό όνειρο μετά από ένα αβάσταχτο στοκχολμέζικο χειμώνα; "Συγγνώμη, ρε Μπιορν, αλλά καταργήθηκαν τα ATV 125cc. Α, και πού'σαι; Exεις δίπλωμα Β1 (υποδιαίρεση του διπλώματος αυτοκινήτου ειδικά για ATV που αυτή τη στιγμή "παίζει" μόνο Αγγλία) για να οδηγήσεις μεγαλύτερο ATV;". Μπείτε στη θέση του κάθε Μπιορν και απαντείστε στην ερώτηση:

Αυτοί θέλουμε να είμαστε; Oι "τυχερότεροι" άνθρωποι του κόσμου (που βρεθήκαμε φουνταρισμένοι σ'αυτό το παράδεισο) που θέλουμε να αυτοκτονήσουμε από βλακεία, άγνοια, κοντόφθαλμα συμφέροντα και έλλειψη στοιχειώδους λογικής;

 

 

   Ανεξάρτητα με την έκβαση του σήριαλ ATV, η ζημιά ήδη έγινε και κατά τη γνώμη μου αυτή είναι η ουσία του θέματος. Μείωση των πωλήσεων, φοβία για επενδύσεις και άλλο ένα όπλο που χάθηκε σε μία οικονομία που παραπέει. Ισως αυτός να ήταν και ο αρχικός σκοπός. Αν ισχύει αυτό, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Γιατί αυτοί που διοικούν, αυτοί που επηρεάζουν και αυτοί που απλά κοιτάνε, κρίνουν και ψηφίζουν θα μπορούσαν να έχουν τα ίδια κοινά συμφέροντα, για το καλό του τόπου συγκατοικούμε και που διαχρονικά έπασχε από συλλογική συνείδηση και τελικά απλή ...λογική.

Η αντίδραση είναι επιβεβλημένη καθώς είναι το μοναδικό όπλο του πολίτη που θίγεται. Ετσι, για την Τετάρτη 28/3 η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Οχημάτων διοργανώνει πορεία με τόπο συνάντησης τη Λ.Συγγρού και Αμφιθέας στις 10.00 π.μ.

κείμενο: Χρήστος Βαλαβάνης

φωτό: αρχείο motoxtreme.gr

Wednesday the 25th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.