www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!

Το θέμα της απαγόρευσης κυκλοφορίας των τετράτροχων Οχημάτων Παντός Εδάφους έπεσε σαν κεραυνός σε λιακάδα! Ηταν η τελευταία μέρα του Οκτώβρη και είχε προηγηθεί η παρουσίαση του προσχέδιου νόμου για τον νέο ΚΟΚ από τον Υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη.

 

     Το προσχέδιο νόμου μπορείτε να το διαβάσετε στο https://drive.google.com/file/d/0B6lQWFuyaL2dS25Pbk1fUW5rd1dRS3NaWTdTMTVlN0NtcndR/view

Και για όσους τα παρατάνε όταν βλέπουν αναφορές σε "υποπαράγραφο 3 της παραγράφου 2 κλπ κλπ" να διευκολύνουμε λέγοντας ότι με ΠΟΛΥ ΑΠΛΟΪΚΟ όσο και ΥΠΟΠΤΟ ΤΡΟΠΟ επιχειρείται η εξαφάνιση ενός ολόκληρου κλάδου του ελληνικού τουρισμού που αφορά τις επιχειρήσεις ενοικίασης των συγκεκριμένων ΝΟΜΙΜΩΝ οχημάτων που αριθμούν σε 4.000 ενώ οι εργαζόμενοι σε αυτές είναι άμεσα γύρω στις 25.000 άτομα χωρίς να υπολογίζουμε τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις που έμμεσα συνεργάζονται για να στηριχθεί αυτή η σχετικά νέα δραστηριότητα. Τα επιχειρήματα του νομοθέτη είναι εντελώς σαθρά και δεν βασίζονται σε καμμία στατιστική ούτε κοινοτική νομοθεσία, το αντίθετο μάλιστα! Στο "επιχείρημα" ότι "οι γουρούνες είναι επικίνδυνες και οι τουρίστες σκοτώνονται μ'αυτές στα νησιά μας" προτείνουμε στο νομοθέτη να δει τα στατιστικά των ατυχημάτων των τελευταίων ετών που είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα της Αστυνομίας όπου αναφέρεται ξεκάθαρα ότι σημειώθηκε μείωση των ατυχημάτων που άλλωστε είναι απειροελάχιστα μπροστά στον αριθμό άλλων κατηγοριών. Μήπως -με την ίδια λογική- θα έπρεπε να καταργηθούν τα αυτοκίνητα πρώτα αφού αυτά ευθύνονται για τη τεράστια πλειοψηφία των ατυχημάτων; Πόσο λογικό μπορεί να είναι κάτι τέτοιο; Aυτό που συμβαίνει στην αγορά είναι ότι ο αριθμός αυτων των οχημάτων αυξάνει χρόνο με το χρόνο. Μήπως αυτό είναι ακριβώς που ενοχλεί;

Τα ATV πρόσθεσαν μία επιπλέον εμπειρία στο τουριστικό μας προϊόν. Αναφερόμαστε στα ενοικιαζόμενα οχήματα γιατί αυτά στοχοποιήθηκαν εξαρχής σε τηλεοπτικές και άλλες δηλώσεις του Υπουργού που έδειχναν -αν μη τι άλλο- παντελή άγνοια για το θέμα και προσέγγιση τουλάχιστον πρόχειρη και με υποψία ...εμπάθειας. Αποτέλεσμα ήταν να εκτεθεί ο ίδιος και να συνεχίζει αυτό να συμβαίνει όσο δεν διευκρινίζεται το θέμα με νέες δηλώσεις του τις οποίες αναμένει πάρα πολύς κόσμος με ανυπομονησία ελπίζοντας ότι αυτή τη φορά θα ενημερωθεί με τα απαραίτητα στοιχεία που είναι πανεύκολο να συλλέξει ο ίδιος μέσα σε ελάχιστο χρόνο!

Ολα άρχισαν πριν από 15 χρόνια όταν η Ευρωπαϊκή Ενωση θέσπισε Νόμους κι έδωσε πανευρωπαϊκές εγκρίσεις τύπου για τη κυκλοφορία των ATV στους δρόμους, διαδικασία που τώρα το Υπουργείο Μεταφορών αμφισβητεί επιδιώκοντας να (ξανα)ανακαλύψει την Αμερική! Εδώ να σημειώσουμε ότι οι υπηρεσιακοί του παράγοντες που ασχολήθηκαν με το θέμα μετά τις έντονες αντιδράσεις των ενδιαφερομένων δείχνουν να κατανοούν το παράλογο του ζητήματος). Ελπίζουμε να τους ακολουθήσει και ο Υπουργός και να σπάσει τη σιωπή του σε ένα θέμα που καίει ιδιοκτήτες, ενοικιαστές και εισαγωγείς κι έχει άμεσο αντίκτυπο στην απόφαση μελλοντικών επισκεπτών της χώρας μας. Γιατί, όπως και να το κάνουμε, οι "γουρούνες" πηγαίνουν "γάντι" στο δύσκολο τερραίν των νησιών μας και γι'αυτό άλλωστε έχουν τόση επιτυχία σε παγκόσμιο επίπεδο.

Προσεγγίζοντας καλόπιστα το ζήτημα να πούμε ότι το "μπέρδεμα" του νομοθέτη μπορεί να συνέβη γιατί όπως γίνεται με κάθε νέο μέσο υπάρχει μία περίοδος όπου η Δημόσια Διοίκηση (όχι μόνο στην Ελλάδα) αργεί να αφομοιώσει τις ιδιαιτερότητες και τις όποιες αλλαγές. Δίνουμε λοιπόν τον απαραίτητο χρόνο μέχρι την τελική σύνταξη του νόμου στον νομοθέτη να ενημερωθεί σωστά και να προσφέρει ΘΕΤΙΚΟ ΕΡΓΟ στην κοινωνία, έστω και μετά τη δημιουργία -από κακή πληροφόρηση ή εκτίμηση, αν θέλετε- τρομερής αναταραχής και ανασφάλειας σε δεκάδες χιλιάδες κατόχους τέτοιων οχημάτων που συμβάλλουν με άμεσους και έμμεσους φόρους στην οικονομία.

Αλλωστε, η νομική υπόσταση είναι τόσο σαθρή που στη περίπτωση που ο νομοθέτης επιμείνει στην απαγόρευση των ΑTV το μόνο που θα επιτευχθεί θα είναι η δημιουργία ενός ζητήματος που θα ζημιώσει -για όσο διαρκέσει μέχρι να καταργηθεί- τεράστια ζημιά στο εθνικό τουριστικό προϊόν. Και βέβαια θα δώσουμε επιχειρήματα σε κοντινούς και μακρινότερους ανταγωνιστές μας. Οσο για τους δεκάδες χιλιάδες ιδιώτες, αγρότες και επαγγελματίες κάθε είδους που σάυτό το όχημα βρήκαν πλεονεκτήματα για την εργασία τους θα ανακαλύψουν ξαφνικά ότι η περιουσία τους εξανεμίστηκε από τη μία στιγμή στην άλλη γιατί το Κράτος που τους έδωσε την άδεια να κυκλοφορούν νόμιμα τώρα τους τη παίρνει πίσω απαξιώνοντας τα χρήματα που δαπάνησαν (μεγάλο μέρος των οποίων σε άμεσους και έμμεσους φόρους) Και όλα αυτά μάλιστα χωρίς επιχειρήματα... Λες και δεν υπάρχουν πραγματικά προβλήματα να λύσουμε!

Εύλογα, θα ρωτούσε κανείς: Ποιός ωφελείται από μία τέτοια απαγόρευση; Η απάντηση είναι γνωστή όσο και η εμπορική μάχη που μαίνεται χρόνια τώρα στις ενοικιάσεις οχημάτων, ειδικά στα τουριστικά μέρη και ειδικότερα στα νησιά: Οι πολυεθνικές εταιρίες ενοικιάσεων αυτοκινήτων πιέζουν για να πάρουν πίσω το χαμένο τους μερίδιο.

Eνα τέτοιο εν δυνάμει σκάνδαλο (γιατί τελικά "ουδέν κρυπτόν υπό του ήλιου") άραγε θα ωφελούσε την εικόνα της σημερινής κυβέρνησης εν'όψη μάλιστα έτους εκλογών; O ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας ίσως είναι ο καταλληλότερος να απαντήσει στο ερώτημα.

Τέλος, να επισημάνουμε ότι οι ενοικιάσεις οχημάτων στα τουριστικά μέρη πρέπει να παραμείνει μία ανταγωνιστική υπηρεσία προς τους επισκέπτες της χώρας μας. Σε ανύποπτο χρόνο στις αρχές της δεκαετίας του 90 κάποιος άλλος νομοθέτης είχε καταφέρει να περάσει ένα ανάλογα παράλογο μέτρο, εκείνο της απαγόρευσης λειτουργίας των καταστημάτων μετά τις 3 το βράδυ! Αυτό που είχε συμβεί ήταν η μεγάλη πτώση του αριθμού των τουριστών το επόμενο καλοκαίρι ενώ η αντίδραση π.χ. του ισπανικού ΕΟΤ ήταν το σλόγκαν εκείνης της χρονιάς στη παγκόσμιας εμβέλειας διαφήμισή τους να είναι το "Οταν αλλού πάνε για ύπνο, εμείς ξεκινάμε το πάρτυ"!. Ο νοών νοείται...

 Ας μην πάθουμε για να μάθουμε λοιπόν με θύματα όλους μας. Γιατί ο τουρισμός έχει άμεση επίπτωση στα οικονομικά μεγέθη όλων των Ελλήνων ανεξαιρέτως, είτε άμεσα είτε έμμεσα. Γιατί η περιουσία των ιδιοκτητών δεν είναι δυνατόν να απαξιώνεται μέσα σε μία νύχτα. Γιατί καμμία λογική απαγόρευσης δεν έφερε ποτέ τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Γιατί ο νομοθέτης οφείλει να επέμβει εκεί που υπάρχει πρόβλημα και όχι να το δημιουργεί...

Thursday the 26th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.