www.motomarket.gr Τα μοτέρ που άφησαν εποχή για διάφορους λόγους Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά. Η άλλη μισή; Οι ταινίες με μοτοσυκλέτες που αγαπήσαμε!


BT014

Σ'αυτό το εισαγωγικό μας άρθρο για τα ελαστικά θα μιλήσουμε για τα πιο βασικά: Πώς θα τα επιλέξουμε, θα μάθουμε για την φθορά και τους παράγοντές της όπως επίσης για την αντικατάσταση, την συντήρηση, το στρώσιμο, την διατήρηση και την αποθήκευσή τους. Τέλος, θα τσεκάρουμε τις πιέσεις τους!

el6Επιλογή-Χρήση

Η επιλογή ελαστικών πρέπει να είναι σύμφωνη με τον κατασκευαστή της μοτοσυκλέτας. Ένα ελαστικό δεν πρέπει να χρησιμοποιείται με μη συνιστώμενες πιέσεις, σε ταχύτητες μεγαλύτερες του δείκτη του και επίσης όχι με μεγαλύτερο φορτίο από αυτό που αντιστοιχεί στον δείκτη του.

el13Φθορά

Το πέλμα εξασφαλίζει την καλύτερη πρόσφυση του ελαστικού στον βρεγμένο δρόμο. Σταδιακά, καθώς επέρχεται η φθορά, η ικανότητα να απομακρύνει το νερό μειώνεται, άρα πρέπει να μειώνεται η ταχύτητά μας κατά την οδήγηση σε βρεγμένο δρόμο.
Κάθε φορά που γίνεται επέμβαση στην μοτοσυκλέτα ή σε scooter, πρέπει να ελέγχεται η φθορά των ελαστικών, να εξετάζεται οπτικά το πάχος της γόμας στο πέλμα και κατά πόσο η φθορά της είναι ομοιόμορφη.

Οι παράγοντες φθοράς

Ο αριθμός χιλιομέτρων που θα διανύσει συνολικά ένα ελαστικό εξαρτάται από 7 παράγοντες:
- Πίεση αέρα και φορτίο, οι οποίοι είναι άμεσα ελέγξιμοι από τον μοτοσυκλετιστή.
- Μεταφορά φορτίων, ταχύτητα οχήματος και στυλ οδήγησης (φρενάρισμα και επιτάχυνση)
- Ελικοειδής δρόμος, τύπος και θερμοκρασία οδοστρώματος οι οποίοι δεν είναι ελέγξιμοι και επιβάλλουν προσαρμογή της οδηγικής συμπεριφοράς.

Ας μην ξεχνάμε ότι τα μηχανικά ελαττώματα προκαλούν επίσης φθορά του πέλματος (καλυμμένοι τροχοί, φθαρμένα αμορτισέρ, φθαρμένα ρουλεμάν τιμονιού, λάθος κατευθυντικότητα λόγω κακής επισκευής του πλαισίου της μηχανής ….)
Ακόμα και ένας μόνο παράγοντας μπορεί να έχει μια καθόλου αμελητέα επίδραση στην χιλιομετρική απόδοση. Εάν συσσωρεύονται περισσότεροι παράγοντες, η φθορά θα είναι σημαντικότερη.

el10el1Η αντικατάσταση των ελαστικών

Πρέπει να ελέγχεται συχνά το βάθος του πέλματος. Τα ελαστικά έχουν δείκτες φθοράς που ειδοποιούν το χρήστη αν πλησιάζουν ή όχι το τέλος της ζωής τους. Για λόγους ασφαλείας, συνίσταται να χρησιμοποιείτε καινούργια σαμπρέλα (αεροθάλαμο) σε καινούργιο ελαστικό και καινούργια βαλβίδα tube-less όταν μοντάρετε καινούργιο ελαστικό χωρίς σαμπρέλα. Στις ζάντες tubeless πρέπει να τοποθετούνται ελαστικά tubeless. Ωστόσο είναι δυνατόν να μοντάρετε σε ζάντα για ελαστικό με σαμπρέλα, ελαστικό tubeless αρκεί να τοποθετήσετε και σαμπρέλα αντίστοιχης διάστασης.

Το στρώσιμο των ελαστικών

Όταν το ελαστικό είναι καινούργιο:
- Στα πρώτα χιλιόμετρα, πρέπει να δίνετε κλίση στις στροφές προοδευτικά, ώστε να απομακρυνθεί το λεπτό στρώμα του προιόντος που έχει χρησιμοποιηθεί στο ξεκαλούπωμα του ελαστικού, μέχρι η όψη της επιφανείας του να γίνει ματ.
- Κάθε φορά που χρησιμοποιείτε την μοτοσυκλέτα σας, είναι αναγκαίο να διανύετε μερικά χιλιόμετρα με σχετική μικρή ταχύτητα, ώστε να φέρετε τα ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας για να έχουν την βέλτιστη απόδοση.

motoxtreme.gr_mud_tyreΗ συντήρηση των ελαστικών

Συνίσταται να ελέγχετε τακτικά τα ελαστικά, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στην εξέταση:
- Του πέλματος, για να εντοπίσετε την παρουσία τυχόν ξένων σωμάτων, κοψίματα, περιορισμένες σε έκταση βλάβες ή ακανόνιστες φθορές.
- Των πλευρών, για να βρείτε τυχόν πλήγματα από προσκρούσεις σε πεζοδρόμια ή λακκούβες, κοψίματα ή ραγίσματα του πλευρού ή αφύσικες παραμορφώσεις

- Της χαμηλής ζώνης του ελαστικού (τμήμα κοντά στην ζάντα) για να διαπιστώσετε αν υπάρχουν ίχνη τριψίματος ή βλάβης στην ζάντα.

Διατήρηση και Αποθήκευση

Πρέπει να γίνεται:
- Σε χώρο με εξαερισμό, χωρίς υγρασία και θερμότητα, χωρίς να βρίσκονται σε απευθείας επαφή με τον ήλιο και τις εξωτερικές συνθήκες.
- Μακρυά από κάθε χημική ουσία
- Μακρυά από ξένα σώματα που μπορεί να διεισδύσουν στην γόμα (καρφιά,ξύλο…)
- Μακρυά από κάθε υλικό που μπορεί να προκαλέσει σπινθήρα ή ηλεκτρική εκκένωση (φορτιστές μπαταριών, γυμνά καλώδια ή μπρίζες…)

pfeiffer motoxtremeΠιέσεις ελαστικών

Η τήρηση των πιέσεων που συνιστά ο κατασκευαστής του οχήματος ή του ελαστικού, έχει καθοριστική σημασία για την ασφαλή κίνηση οτυ οχήματος. Η πίεση κάτω από την κανονική, προκαλεί αφύσικη άνοδο της θερμοκρασίας των συστατικών του ελαστικού. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μη αναστρέψιμη φθορά του ελαστικού και την καταστροφή του με απότομο κλατάρισμα. Οι αρνητικές επιπτώσεις των ανεπαρκών πιέσεων δεν εμφανίζονται – κατ’ ανάγκη – αμέσως, μπορεί μάλιστα να εκδηλωθούν αρκετό καιρό μετά την διόρθωση των πιέσεων. Κάθε 2 εβδομάδες πρέπει να κάνετε έλεγχο των πιέσεων όταν το ελαστικό είναι «κρύο» και ΠΟΤΕ μην ξεφουσκώνετε τα ελαστικά όταν είναι ΖΕΣΤΑ. Η βαλβίδα πρέπει να έχει στεγανό καπάκι. motoxtreme rsv4test

Tuesday the 19th. MOTO X-treme ότι σχετικό για moto-scooter-παπι-atv εδώ θα το βρεις.